21 Aprilie 2014

CEO-ul H&M pune in balanta cresterea salariilor si alegerea unor destinatii mai ieftine pentru productie



Hennes&Mauritz, cel de-al doilea mare retailer de imbracaminte din lume, sustine ideea cresterii salariilor pentru angajatii din industria textila din Bangladesh, afirma Karl-Johan Persson, CEO-ul companiei, care a avertizat insa ca o majorare a remuneratiilor ar putea directiona producatorii catre alte tari, scrie Reuters.

“Sunt multe alte companii care produc in Bangladesh, pe langa H&M. Tara trebuie sa ia in considerare ca locuri de munca ar putea fi pierdute in fata altor state unde costurile cu salariile sunt mai avantajoase”, a specificat Karl-Johan Persson.

Acesta a subliniat faptul ca in Bangladesh industria de imbracaminte ofera 4 milioane de locuri de munca, relativ bine platite, spre comparatie cu alte industrii. “Angajatii din industria textila castiga aproape la fel de multi bani precum profesorii”, a argumentat CEO-ul H&M.

Pus in fata competitiei din partea unor branduri precum Primark sau Forever 21, cu o politica de preturi mai ieftine, H&M a incercat sa se diferentieze prin accentul pus pe sustenabilitate, utilizarea bumbacului organic sau a materialelor reciclate, dar si prin campanii de sustinere a majorarii salariilor angajatilor.

Persson a adaugat ca autoritatile suedeze incurajeaza H&M sa produca mai mult in Africa. “In prezent testam tari precum Kenya sau Etiopia, insa pentru moment vorbim de comenzi mai mici”, a spus CEO-ul H&M.

La finalul anului trecut, gigantul suedez de imbracaminte H&M a anuntat ca ia in considerare o majorare a preturilor la produsele comercializate astfel incat angajatii din fabricile aflate in tari defavorizate sa aiba parte de salarii mai mari. Compania si-a propus sa creasca salariile a circa 850.000 de angajati din productie pana in 2018.

In Romania peste 20 de fabrici lucreaza pentru retailerul suedez. Salariile in industria textilelor sunt printre cele mai scazute pe plan loca, fiind cuprinse intre 700 si 1.000 de lei net.

Vanzarile retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M) in Romania au crescut in primul trimestru al anului fiscal 2014, perioada decembrie 2013 - februarie 2014, cu 32%, pana la 248 milioane de coroane suedeze (27,84 milioane de euro).

H&M a fost fondat in Suedia 1947 si are peste 3.100 de magazine pe circa 50 de piete, inclusiv unitati deschise in sistem de franciza.

Pentru anul fiscal 2013/2014, H&M are in plan extinderea retelei cu aproximativ 375 de magazine noi.



Citeste si