Vanzarile de cafea sub forma de capsule au crescut intr-un ritm sustinut in ultimii cinci ani, pana la 10,9 miliarde dolari, potrivit datelor Euromonitor, in timp ce industria de cafea a cunoscut un avans de 35%, scrie Financial Times.

Acest succes a derminat si alti producatori atat de bauturi cat si de alimente sa investeasca in produse sub forma de capsule. Astfel, compania Keurig, ce detine 85% din piata cafelei sub forma de capsule din SUA, estimata la 2,7 mld. dolari, a semnat un acord cu un producator pentru a realiza supa sub forma de capsula.

De asemenea, Nestle, care domina segmentul cafelei sub forma de capsule in Europa cu brandul Nespresso, a folosit aceeasi tehnologie in cazul ceaiurilor, lansand anul trecut brandul Special T in Japonia.

Mai mult, gigantul Coca-Cola a anuntat saptamana aceasta ca isi va majora participatia in cadrul Keurig de la 10% pana la 16%. Coca-Cola a investit 1,25 mld. dolari si a semnat un contract cu o durata de zece ani pentru a-si plasa brandurile in noile aparate de bauturi racoritoare pe care Keurig le va lansa in perioada urmatoare.

La randul sau, PepsiCo detine 7% din actiunile unui producator european de aparate de cafea pentru consumul casnic, Bevyz Global, care urmeaza sa intre pe piata americana.

Romania ocupa locul 30 intr-un clasament al tarilor in functie de consumul de cafea, cu doar jumatate de ceasca de cafea consumata pe zi, arata datele Euromonitor. Astfel, consumul local este net inferior olandezilor, care consuma zilnic doua cesti si jumatate de cafea. Exista insa tari in care consumul este si mai redus, in aceasta categorie intrand Brazilia, Columbia, Marea Britanie, Turcia sau Italia.

Romania importa anual 40.000 tone de cafea, cu o valoare totala de 100 milioane de dolari.

Sursa foto: Cafea, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri