31 Iulie 2014

Tesco detine date despre consumatori mai valoroase decat cele ale guvernului britanic insa nu stie sa le foloseasca



Tesco, cel mai mare lant de magazine din Marea Britanie, ar trebui sa se axeze din nou pe inovatie ca motor de dezvoltare al companiei, sustine Ian Humphris, director in cadrul unei agentii de publicitate care lucreaza cu nume precum Danone, Dr. Oetker, Nestle sau PepsiCo, potrivit Freshplaza.com.

Inovatia a reprezentat un atu pentru retailerul britanic timp de mai mult ani, insa compania s-a axat in ultima perioada “ pe solutii rapide” de genul deschiderii unor cafenele sau restaurante in interiorul magazinelor. “Datele vorbesc de la sine. Tesco este in fata celor mai scazute vanzari din ultimii 20 de ani. Cu 1 milion de clienti in fiecare saptamana”, argumenteaza Humphris.

Potrivit acestuia, baza de date a Tesco detine informatii despre populatia Marii Britanii mai valoroase decat cele ale autoritatilor. Folosind aceste date ar trebui sa repuna inovatia la baza business-ului sau. Printre inovatiile aduse in piata de retailer a fost lansarea comertului online pentru a acoperi cat mai multi consumatori, reinventarea cardurilor de loialitate sau crearea unor game foarte diferite de produse.

“In ultimii ani Tesco pare sa isi fi pierdut spiritul inovator. In timp ce Amazon ne promite livrari prin intermediul dronelor in urmatorii ani si Amazon Fire ar putea sa redefineasca felul in care cumparam, programele Tesco par mici comparativ cu ceilalti jucatori”, a mai spus Ian Humphris.

Recent, Philipe Clarke, CEO-ul Tesco, si-a anuntat demisia, dupa 40 de ani de colaborare cu lantul de supermarketuri. Locul sau va fi luat de Dawe Lewis, un fost executiv al Unilver, incepand cu 1 octombrie.



Citeste si