15 August 2014

Cea mai noua banda suspendata de biciclete din Copenhaga schimba regulile



In Copenhaga, unde probabil numarul bicicletelor il depaseste pe cel al locuitorilor, infrastructura favorabila deplasarii pe doua roti pare sa reprezinte solutia dezvoltarii orasului. Dupa opt ani de asteptare, Copenhaga a primit in final veriga lipsa: Cykelslangen, o banda suspendata portocalie destinata bicicletelor, lunga de 215 metri si cu doua sensuri de mers, care serpuieste de-asupra portului pentru a fluidiza traficul.

Chiar daca exista deja mai mult de 200 de kilometri de piste pentru bicilete care strabat capitala Danemarcei, traficul congestionat inca reprezinta o problema pentru autoritatile din Copenhaga. Metropola este patria celor mai aglomerate piste de biciclete din lume, unde pana la 40% din populatia activa calatoreste zi de zi catre locul de munca pe doua roti.

Noua banda suspendata pentru biciclete, Cykelslangen, leaga podul costruit peste port de autostrada Fisketorvet si eliberea congestia traficului din jurul portului si a unui complex comercial, prin accesul biclistilor pe deasupra, decat prin mijlocul unei zone destinate cumparaturilor. Pana acum singurele optiuni erau de a impinge bicicletele in sus si in jos pe scari abrupte sau de a face ocoluri ridicole pentru a evita un spatiu ingust plin de trecatori.

Cu toate acestea, conflicte intre pietoni si ciclisti nu a reprezentat niciodata o problema, dar biciclistii nu aveau cum pedala la o viteza constanta si erau blocati de scari. Noua pista, care se afla la un etaj fata de sol, le permite sa se deplaseze fara intrerupere. Desi are doar peste 13 de metri latime, exista o multime de spatiu pentru a trece chiar si o bicicleta dubla cu marfa.

Proiectul a costat 5,7 milioane de dolari, fiind proiectat de firma de arhitectura Dissing + Weitling si construit de Ramboll Group, o companie de inginerie. Iata cum arata Cykelslangen:



Citeste si