23 Iulie 2015

TOP francize pe care ni le-am dori in Romania. Oportunitati de business din care s-ar putea face bani frumosi



Deschiderea unei francize poate fi una dintre cele mai importante decizii in viata unui antreprenor. De-a lungul anilor, numarul lanturilor de magazine sau business-uri de afara deschise in Romania s-au dovedit pe de-o parte un succes, dar pe de alta parte un esec total, lista fiind una destul de incarcata. Am incercat sa identificam, insa, cateva francize de top pe care ne-am dori sa le vedem azi in Romania si care s-ar preta pietei de aici si ar putea avea un potential ridicat la nivel local.

Anytime Fitness

Domeniu de activitate: Sali de fitness / sport
Locatii: 2.839
Aparitie: 2001
Francizat din: 2002
Costul investitiei: 78.000 – 371.000 de dolari
Taxa de franciza: 22.500 – 32.500 de dolari

Cluburile Anytime Fitness ar putea fi o solutie inedita pentru piata locala a salilor de gimnastica, asta in conditiile in care aceste sali de fitness functioneaza dupa un model usor diferit, fiind deschise non-stop. Ele functioneaza in acest fel si datorita sistemelor avansate de securitate cu care sunt dotate si care permit membrilor sa intre in sali chiar si cand personalul nu lucreaza.

Compania care a inceput sa isi francizeze business-ul in anul 2002 se afla in plina ascensiune globala si urmareste cu interes orice oporunitate, inclusiv pe piata europeana.

Un astfel de model de business se poate dovedi unul de succes in Romania, o piata in care numarul centrelor de fitness a crescut puternic de la un an la altul, doar ca numarul centrelor care ofera acces non-stop lasa de dorit.

Sa ne imaginam ca sunt persoane care si-au stabilit un anumit stil de viata si obisnuiesc sa se trezeasca dis de dimineata la orele 4 sau 5, dar pentru care sala de fitness se deschide abia la ora 6:30-7. Sau persoane care termina tarziu activitatea si care vor ca in timpul ramas sa arda caloriile adunate in exces, dar o sala obisnuita are un program de functionare de pana la ora 23:00.

Cel mai mare numar de sali Anytime Fitness se afla in SUA (2.010), iar la nivel global numarul acestor spatii se ridica la circa 700.


Taco Bell

Domeniu de activitate: Food/Fast-food
Locatii: 6.206
Aparitie: 1962
Francizat din: 1964
Costul investitiei: 1,2 – 2,6 milioane de dolari
Taxa de franciza: 45.000 de dolari

Dupa mai multe incercari nereusite ale marilor lanturi de fast-food pe piata din Romania, cunoscutul lant de restaurante cu specific mexican Taco Bell ar putea fi un nume interesant in peisajul autohton.

Desi este mult mai dezvoltat in regiunea Statelor Unite, Taco Bell este prezent si pe cateva piete europene, printre acestea numarandu-se Spania, Polonia, Grecia, Islanda sau Cipru.

De ce ar fi interesant Taco Bell pentru piata locala? Ei bine romanilor le plac mancarurile fast-food, iar asta nu o spunem noi, o arata statisticile. Mai mult decat atat, shaorma a devenit produsul mult dorit la o iesire cu prietenii, iar cu siguranta orice este nou si va avea gust bun va prinde. Taco Bell si-a castigat o anumita reputatie pe pietele internationale, insa chiar daca produsele comercializate de lantul international de restaurante fast-food sunt mexicane, cu siguranta acest sortiment de produse ar putea concura de la egal la egal cu celebra shaorma turceasca.

Taco Bell este un lant de restaurante specializat in mancaruri mexicane, subsidiar al grupului Yum!, care detine, printre altele, la nivel local, si restaurantele KFC sau Pizza Hut.


Aaron's

Domeniu de activitate: Inchiriere/vanzare mobilier, electronice, electrocasnice
Locatii: 2.106
Aparitie: 1955
Francizat din: 1992
Costul investitiei: 275.000 – 780.000 de dolari
Taxa de franciza: 15.000 - 50.000 de dolari

Aaron’s este un business extrem de interesant, iar in Romania ar putea prinde foarte bine, in conditiile in care tot mai multi tineri sunt plecati la studii de acasa in marile orase ale tarii si care locuiesc in cele mai multe cazuri in chirie. Ce propune Aaron’s?

Aaron’s este o afacere care a luat nastere in 1955 in Statele Unite si care din 1992 a inceput sa isi diversifice activitatea in regiunea Americii de Nord, dar cauta in momentul de fata noi oportunitati in afara spatiului american.

Orice produs de la solutii de mobilier pana la electronice si electrocasnice pot fi inchiriate la un pret modic pe zi si achitat in fiecare luna si poate fi o solutie pentru un tanar sau cineva care locuieste temporar intr-un anumit spatiu.


Centrele de invatare Kumon Math & Reading

Domeniu de activitate: Educatie
Locatii: 25.393
Aparitie: 1954

Francizat din: 1958

Costul investitiei: 64.000 – 134.000 de dolari
Taxa de franciza: 1.000 de dolari

Profesorul japonez de matematica Toru Kumon a dezvoltat metoda de invatare Kumon acum ceva mai bine de 50 de ani, pe vremea cand fiul sau se chinuia sa invete mai usor aritmetica.

Kumon a dezvoltat in acest fel o serie de exercitii impreuna cu fiul sau dupa scoala. Cum practica este “mama” invataturii, fiul lui Toru Kumon a dobandit relativ repede si usor cunostinte de matematica, ceea ce l-a ajutat sa isi dezvolte si mai bine aptitudinile de invatare.

Metoda Kumon de invatare a devenit in scurt timp un set bun de exercitii si astfel a luat nastere un afterschool cu numele acesta.
In momentul de fata in Romania numarul afterschool-urilor este in crestere, iar o oportunitate a unui antreprenor poate fi regasita si in educatia viitorului tarii noastre.


My Gym's Children Fitness Centre

Domeniu de activitate: Sport / fitness pentru copii
Locatii: 329
Aparitie: 1983
Francizat din: 1995
Costul investitiei: 34.000 -247.000 de dolari
Taxa de franciza: 25.000 – 55.000 de dolari

Sportul este o disciplina care trebuie invatata inca din copilarie. La acest lucru s-au gandit si Yacov si Susie Sherman si Bill Caplin, trei antreprenori care au deschis primele centre de fitness pentru copii in Santa Monica din California (SUA) in 1983.

Cei trei fondatori si-au extins business-ul rapid catre sudul Californiei, iar in prezent au locatii pe tot teritoriul SUA, dar si la nivel international.

My Gym ofera exercitii de miscare, intretinere si clase specializate pentru copiii cu varste cuprinse intre 3 si 9 ani.

My Gym poate fi o oportunitate uriasa pentru cei mici care au foarte multa energie si poate fi o alternativa sau o activitate suplimentara unei anumite discipline sportive la care sunt trimisi cei mici (de exemplu inot, baschet, fotbal sau alte sporturi)

Un astfel de business este cu atat mai interesat de analizat cu cat obezitatea infantila atinge cote din ce in ce mai ingrijoratoare inclusiv in randul copiilor din Romania.




Citeste si