26 Octombrie 2006

Profitul Altria s-a diminuat pe fondul vanzarilor mai slabe ale Philip Morris

Altria Group, care detine Philip Morris si Kraft, a anuntat scaderea profitului trimestrial, ca urmare a reducerii vanzarilor de tigarete in Spania si in Japonia.

Altria a raportat profituri de 2,88 miliarde de dolari, pentru al treilea trimestru al anului 2006, in scadere usoara fata de aceeasi perioada din 2005, dar nu a furnizat niciun fel de detalii despre programul de restructurare a Kraft Foods Inc, care reprezinta o schimbare asteptata de catre investitori in speranta ca va creste cotatia actiunilor companiei.

Veniturile Altria au crescut cu 3,7%, la nivelul de 25,8 miliarde de dolari.
Profitul operational al companiei Philip Morris International a scazut cu 3,8%, la nivelul de 2,1 miliarde de dolari. Producatorul de tigarete a vandut 215,9 miliarde de tigarete, cu 0,5% mai putin decat in aceeasi perioada a anului precedent. Nivelul vanzarilor a scazut cu 12,4%, in Spania, unde intreaga piata de tigari a inregistrat o scadere. in Japonia, vanzarile au scazut cu 10,4%, deoarece comerciantii au preferat sa vanda intai marfa pe care o mai aveau pe stoc, dinainte de 1 iulie, data de la care au crescut mult preturile, din cauza accizelor, informeaza NewsIn.

Profitul operational al companiei Philip Morris SUA a crescut cu 5,7%, la suma de 1,3 miliarde de dolari. Filiala americana a fabricantului de tigarete a vandut 47,6 miliarde de tigarete, mai putin cu 0,6% decat in aceeasi perioada a anului precedent. Reprezentantii Altria au declarat ca estimeaza castiguri anuale de 5,48 pana la 5,53 de dolari actiunea, datorate, partial, castigurilor pe care Kraft le va anunta din vanzarea marcii sale de orez Minute, in crestere comparativ cu previziunile anterioare de 5,40 pana la 5,50 dolari actiunea.

Cotatia actiunilor Altria au inregistrat a scazut in momentul in care un judecator federal new-yorkez a pronuntat o sentinta, luna trecuta, conform careia fumatorii de tigari "light" pot actiona in instanta producatorii de tigari "liught", deoarece mare parte dintre producatorii de tigarete au convins clientii ca tigarile "lights" ar fi mai putin nocive decat cele obisnuite.



Citeste si