6 Noiembrie 2006

Novartis intra puternic segmentul medicamentelor generice



Novartis AG, al patrulea producator mondial de produse farmaceutice, a anuntat ca intentioneaza ca pe viitor sa se axeze pe productia de medicamente generice, ce reprezinta o nisa cu potential de crestere mai ridicat decat sectorul produselor beneficiind de protectia patentului, conform Datamonitor.

Conform Datamonitor, citate dee NewsIn, fondul faptului ca in perioada ce va urma produsele farmaceutice ce beneficiaza de protectia patentului isi vor pierde acesta protectie, devenind medicamente generice, grupul Novartis a decis extinderea implicarii sale in acest sector, pe care multi analisti ai pietei il considera principalul generator de crestere economica pentru viitor.

Majorarea procentului global al persoanelor in varsta si imbunatatirea metodelor de diagnosticare au rezultat intr-o crestere a cererii pentru tratamentele oncologice - o provocare pe care piata farmaceutica a intampinat-o cu un nivel crescut al inovatiilor tehnologice.

Un produs farmaceutic al grupului Novartis, medicamentul pentru tratament oncologic Glivec, brevetat in 2001, a inregistrat vanzari de peste 2,2 miliarde de dolari pana in anul 2005. in ciuda faptului ca astfel de medicamente produc vanzari substantiale, potentialul acestora de a contribui pe termen lung la cresterea economica a companiei este destul de redusa, in special in cadrul pietelor din statele dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii.

Din punct de vedere geografic, cel mai mare potential de crestere se regaseste in cadrul economiile aflate in curs de dezvoltare, precum India sau China.

La data de 20 aprilie 2006 Novartis a achizitionat compania californiana Chiron Corporation, care initial era formata din trei unitati - Chiron Vaccines and Chiron Blood Testing, care au fost unite pentru a forma o noua divizie, numita Novartis Vaccines and Diagnostics, si Chiron BioPharmaceuticals, care va fi integrata in Novartis Pharmaceuticals

Grupul Novartis, cu sediul la Basel, in Elvetia, isi desfasoara activitatea prin intermediul a 360 de firme afiliate din 140 de tari.



Citeste si