Piata globala a produselor cosmetice a fost evaluata la 532,43 miliarde dolari in 2017 si se asteapta sa atinga o valoare de piata de 805,61 miliarde dolari pana in 2023, inregistrand o crestere anuala de 7,14% in perioada 2018-2023, potrivit unui raport realizat de OrbisResearch.com.

Analiza pietei de produse cosmetice s-a limitat la produse pentru ingrijirea parului, ingrijirea pielii, ingrijirea orala, cosmetice color, parfumuri, sapunuri, geluri de dus si produse pentru plaja.

Industria cosmeticelor, la nivel global, este un sector imprevizibil, cu urcusuri si coborasuri. Vanzarile totale pot fi afectate in cazul unei recesiuni economice. Cu toate acestea, datorita utilizarii continue a produselor de catre femei si barbati, vanzarile se mentin la un anumit volum global.

Populatia imbatranita - cel mai mare consumator al pietei de cosmetice

In ultimile doua decenii, scaderea ratei de fertilitate si mortalitate a dus la o crestere la nivel global a populatiei in curs de imbatranire. Dorinta puternica a barbatilor si a femeilor de a pastra aparentele tineresti a hranit industria cosmetica, creand o cerere puternica pentru produse anti-imbatranire.

Pana in 2050, populatia de peste 60 de ani se asteapta sa ajunga la 2,09 miliarde. Se estimeaza ca speranta de viata pentru femei va creste de la 82,8 ani in 2005 la 86,3 ani in 2050. In timp ce pentru barbati speranta de viata va creste de la 78,4 la 83,6 ani. Astfel, produsele anti-imbatranire se asteapta sa fie la fel de cautate sau chiar mai mult.

Citeste si:
Lovitură dată de ANAF pe piața cosmeticelor: prejudiciu de 17,5...
Lovitură dată de ANAF pe...

Cele mai vandute produse pe piata de cosmetice la nivel global

Sursa foto: Shuuterstock/transurfer

E-commerce-ul in domeniul frumusetii se asteapta sa creasca rapid

Comenzile de pe smartphone-uri au crescut pana la 1,53 miliarde in 2017 si se asteapta sa mai creasca, dezvoltand si mai mult piata de e-commerce. Cele mai vandute produse cosmetice in online sunt cele pentru ingrijirea pielii, ingrijirea parului si parfumurile. Totodata, companiile se concentreaza din ce in ce mai mult pe campaniile de marketing online, care genereaza venituri mari cu investitii mici.

evolutia e-commerce-ului in industria cosmeticelor

Citeste si:
Un brand polonez de cosmetice deschide un nou magazin în România
Un brand polonez de cosmetice...

Sursa foto: Shutterstock/Surasak Ch

Evolutii importante pe piata de cosmetice la nivel global

Ianuarie 2018 - L’Oreal Paris a lansat o noua linie de produse pentru ingrijirea parului care ajuta la revigorarea parului deteriorat. Linia de produse se asteapta sa rezolve cele mai mari probleme legate de ingrijirea produsului: deteriorare, uscare si colorare.

Septembrie 2017 - Unilever a achizionat compania de cosmetice Carver Korea din Asia. Compania anglo-olandeza a cumparat intreaga afacere de la Bain Capital Private Equity, Goldman Sachs, consolindandu-si pozitia pe piata de frumusete asiatica. De asemenea, aceasta achizitie se asteapta sa consolideze pozitia Unilever in Coreea de Sud, care este a patra cea mai mare piata de produse cosmetice din lume.

Septembrie 2017 - Procter & Gamble a creat un laborator pentru controlul calitatii, cu o investitie de 3 milioane dolari. Cu ajutorul acestui laborator P&G vrea sa se asigura ca produsele lor sunt de calitate.

Citeste si:
Analiză VTEX România:Provocările retailului la un an de la...
Analiză VTEX România:...

Cei mai mari jucatori din industria produselor cosmetice la nivel global sunt: L’Oreal Group, Procter & Gamble, Beiersdorf AG, Avon Products Inc., Unilever, The Estee Lauder Companies Inc., Oriflame Cosmetics Global SA si Alticor.

Citeste si: Ce afaceri au jucatorii internationali din industria cosmeticelor in Romania

Sursa foto: Shutterstock / JoHo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri