CEO-ul Amazon, Jeff Bezos, crede ca aceste magazine inteligente, care nu accepta plata cash, sunt potrivite pentru orasele aglomerate si vor reinventa experienta cumparaturilor. El continua sa experimenteze ca sa vada care este cel mai bun format: un magazin cu alimente proaspat pregatite si o selectie limitata de produse alimentare asemanatoare ca in franciza 7-Eleven sau un loc de unde oamenii aflati in graba isi pot lua mancare, precum lantul britanic Pret a Manger, spune unul dintre specialisti.

Una dintre purtatoarele de cuvant ale Amazon a refuzat sa comenteze. Compania a lansat primul sau magazin care nu accepta plata cash in apropierea sediul sau din Seattle in 2016 si apoi a deschis alte doua locatii, una in Seattle si una in Chicago. Doua dintre noile magazine ofera doar o selectie limitata de salate, sandvisuri si gustari, aratand ca Amazon experimenteaza conceptul. Alte doua magazine, inlcusiv originalul Amazon Go, au, de asemenea, o mica selectie de produse alimentare, facandu-le mai apropiate de un magazin conventional.

Cumparatorii folosesc o aplicatie mobila pentru a intra in magazin. Dupa ce au intrat in magazin nu mai e nevoie sa treaca pe la o casa pentru ca senzorii si tehnologia de vizionare a computerului detecteaza ce achizitioneaza consumatorii si le factureaza automat, eliminand casieriile. Clientii intra, iau produsele pe care le doresc si ies din magazin fara sa stea la coada si fara sa plateasca la casa. Nimic in aceasta lume nu este insa gratis, iar nota de plata vine cateva minute mai tarziu, prin aplicatia Amazon Go.

Cum decurge procesul de cumparare

Cumparatorul trebuie sa aiba un cont Amazon, aplicatia gratuita Amazon Go si un telefon mobil iPhone sau Android de generatie recenta. Aplicatia se poate descarca din Apple App Store, Google Play sau Amazon Appstore. Cand ajunge la magazin, cumparatorul deschide aplicatia, scaneaza telefonul si apoi pune telefonul in buzunar. Apoi este liber sa mearga prin magazin si sa aleaga produsele pe care le vrea. Cand a terminat, cumparatorul pleaca pur si simplu din magazin, nu mai sta la coada, nu mai plateste la casa, urmand ca plata sa fie facuta automat prin contul Amazon.

Cele mai vizitate...
Citeste si: Cele mai vizitate marketplace-uri in functie de tara

Provocarea acestui plan al companiei este costul ridicat pentru deschiderea unei locatii. Primul magazin inteligent Amazon Go din centrul orasului Seattle a necesitat mai mult de 1 milion de euro investitie doar in hardware.

Extinderea cu 3.000 de magazine ar insemna ca AmazonGo va deveni unul dintre cele mai mari lanturi din SUA. Compania ia in considerare sa numere circa 10 locatii pana la sfarsitul acestui an, aproximativ 50 de locatii in zonele aglomerate de langa metrou pana in 2019 si apoi 3.000 pana in 2021, au estimat specialistii.

Sursa foto: Amazon