Grupul european Airbus a redevenit anul trecut cel mai mare constructor mondial de avioane, dupa ce a livrat un numar record de 863 de aparate, in crestere cu 7,9% comparativ cu 2018, ceea ce i-a permis sa treaca in fata rivalului american Boeing, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse din apropierea constructorului european.

O schimbare de pozitie intre cei doi giganti care domina industria aeronautica mondiala era de asteptat avand in vedere criza provocata de modelul 737 MAX, care a obligat Boeing sa opreasca productia celui mai bine vandut avion al sau si sa schimbe directorul general la finele lunii decembrie. Insa numarul record de avioane livrate de Airbus anul trecut scoate in evidenta decalajul pe care Boeing trebuie sa il recupereze, scrie Agerpres.

Airbus a intampinat si el dificultati industriale care, in luna octombrie, au obligat compania sa isi revizuiasca tinta de livrari cu 2-3%. Cu toate acestea, potrivit surselor citate de Reuters, Airbus a alocat resurse suplimentare la finele anului trecut pentru a putea depasi pe ultima suta de metri tinta de vanzari de 860 de aparate pe care o viza pentru 2019.

Airbus nu a facut comentarii cu privire la cifrele de livrari dezvaluite de Reuters, care trebuie auditate inainte de a putea fi publicate in mod oficial.

Un numar de 863 de avioane livrate intr-un an reprezinta un record care nu a fost atins niciodata pana acum de un constructor si permite Airbus sa redevina liderul mondial al sectorului aeronautic, un loc pe care Boeing il ocupa din 2011. Potrivit Reuters, pentru a obtine acest rezultat, Airbus a realocat mai multe mii de angajati si a anulat concediile de sarbatori pentru unii dintre acestia, ceea ce ar putea avea un impact asupra marjei de profit.

Citeste si:
Cum are in plan TAROM sa obtina profitabilitate
TAROM tinteste...

Comparativ, rivalul Boeing a anuntat in mod oficial ca in perioada ianuarie-noiembrie 2019 a livrat doar 345 de aparate, mai putin de jumatate fata de cele 704 avioane livrate in perioada similara a lui 2018.

In mod normal, companiile aeriene platesc pentru avioanele comandate unui constructor aeronautic in momentul in care li se livreaza avioanele, ceea ce face din numarul de aparate livrate un indicator important pentru situatia in care se afla cei doi mari producatori mondiali de avioane.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
[FOTO] Beluga XL, "bestia cerului", a inceput sa zboare