8 Februarie 2007

Allianz vinde o participatie de 2,7% la BMW

Grupul Allianz SE, cel mai mare asigurator european, va vinde o participatie in valoare de circa 750 milioane euro la liderul pietei mondiale de masini de lux, BMW, in scopul atragerii de fonduri pentru investitii in sectorul asigurarilor, a anuntat Allianz.

Allianz a decis sa vanda un pachet de circa 16,1 milioane de actiuni, pe care il detine la producatorul auto Bayerische Motoren Werke AG (BMW), pachet care reprezinta in jur de 2,7% din actiunile BMW. Allianz detine, in prezent, 4% din actiunile BMW.

Vanzarea actiunilor detinute de Allianz la BMW este intermediata de Merrill Lynch, iar actiunile sunt propuse, spre achizitie, investitorilor interesati, la preturi cuprinse intre 45,55 si 46,55 euro pe actiuni. Allianz a decis sa isi vanda o parte din participatia la BMW pentru a-si finanta recentele achizitii din domeniul asigurarilor.

Actionarul principal al BMW este familia de miliardari Quandt, cu o participatie de 46,6%.

Grupul german de asigurari Allianz va cheltui aproximtiv 7,5 miliarde de euro, (9,7 miliarde dolari) pentru a cumpara participatiile actionarilor minoritari ai grupului de asigurari de viata Allianz Leben si ai asiguratorului francez AGF, iar tranzactia va creste profitabilitatea operationala a companiei, a anuntat Allianz, intr-un comunicat, la jumatatea lunii ianuarie 2006.

Allianz detinea, in acel moment, aproximativ 60% din pachetul de actiuni al AGF, iar analistii au estimat anterior ca la un moment dat grupul german va incerca sa cumpere si restul. Speculatiile privind o eventuala preluare a AGF s-au intensificat dupa ce Allianz a achizitionat participatii minoritare din divizia asiguratorului francez din Italia, grupul de asigurari RAS, intr-o asemenea masura incat actiunile AGF au fost unele dintre titlurile cel mai bine tranzactionate pe piata europeana.

Allianz Group a inregistrat, dupa primele noua luni ale anului 2006, un profit operational de 2,66 miliarde euro, in crestere cu 42,7% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile totale ale Allianz, dupa primele trei trimestre ale anului 2006, au atins valoarea de 22,6 miliarde euro, in scadere cu 5,1% fata de perioada similara a anului 2005.

Afacerile de asigurari generale si de proprietati ale grupului Allianz au inregistrat un profit operational de 1,7 miliarde euro dupa primele noua luni din 2006, in crestere cu 74,1% fata de primele noua luni ale anului 2005. Profitul operational inregistrat de Allianz din asigurari de viata si de sanatate a crescut cu 11% fata de primele trei trimestre ale anului trecut, atingand valoarea de 617 milioane euro.



Citeste si