Bacteria care ”se hrănește” cu metal a fost descoperită accidental

Cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din California (Caltech) au descoperit o bacterie care consumă metal. Oamenii de știință suspectau existența acestei bacterii de peste 100 de ani, însă ea nu fusese niciodată dovedită. Descoperirea a fost prezentată în revista Nature, scrie Digi24.

Microbii microscopici au fost descoperiți accidental, în timp ce cercetătorii efectuau o serie de experimente cu mangan - un element chimic găsit des în minerale alături de fier.

Doctorul Jared Leadbetter, profesor de microbiologie la Caltech, a lăsat la înmuiat în chiuveta din biroul lui un borcat de sticlă. Nu s-a întors în birou vreme de câteva luni, lucrând în afara campusului în această perioadă. Când a revenit, borcanul era acoperit cu o substanță închisă la culoare. După numeroase teste, materia neagră s-a dovedit a fi mangan oxidat. Acel compus a fost creat de noua bacterie, provenită cel mai probabil din apa de la robinet.

Oamenii de știință știau că bacteriile și ciupercile pot oxida manganul, însă microbii care puteau puteau folosi această acțiune pentru a crește nu erau cunoscuți.

Bacteriile pot îndepărta poluanții din apă, printr-un proces numit bioremediere - reducerea cantității de oxid de mangan, iar oamenii de știință pot înțelege acum mai bine chimia acestui fenomen. Totodată, pot înțelege mai bine ciclurile planetei și felul în care metalul a afectat evoluția planetei.

Citeste si:
Românii pot colecta deșeuri din plastic și metal pe litoralul Mării...
Românii pot colecta deșeuri...
Citeste si: