Fundaţia pentru protejarea brânzei tradiţionale din Cipru contestă, la un tribunal londonez, dreptul unei companii ungare de produse lactate de a înscrie marca înregistrată "Hadjú Halloum”, scrie Agerpres.

Brânza halloumi este al doilea produs exportat de Cipru, după medicamente, iar Marea Britanie este cea mai mare piaţă pentru brânza halloumi, susţine Fundaţia pentru protejarea brânzei tradiţionale din Cipru.

Brânza sărată produsă de compania ungară Babel Sajt Kft nu respectă condiţiile necesare pentru a putea utiliza termenul "Halloumi", susţine Fundaţia cipriotă. Aceasta adaugă că firma ungară profită de reputaţia câştigată din greu a brânzei halloumi.

În replică, firma ungară Babel Sajt susţine că numele pe care ea îl utilizează este clar diferit de "Halloumi", în condiţiile în care cuvântul "Hadjú" este scris cu litere mari deasupra "Halloumi".

"Halloumi" este o marcă înregistrată colectivă, iar producătorii de brânzeturi care utilizează acest termen trebuie să îndeplinească anumite criterii specifice privind ingredientele, provenienţa şi procesul de fabricaţie. Acest dosar este diferit de procesele care sunt pe rol în diferite tribunale cu privire la denumiri de produse alimentare sau băuturi, care deseori se concentrează pe denumiri geografice precum Champagne sau Parmesan.

Citeste si:
Parlamentul European: burgerii vegetali vor putea fi denumiți...
Parlamentul European:...

La o audiere care a avut loc în luna martie, tribunalul a dat dreptate companiei ungare, apreciind că brânza halloumi nu are o reputaţie în rândul unei părţi semnificative a opiniei publice şi că nu există şanse de confuzie între cele două mărci.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri