Studiu: Cum afectează pandemia de COVID-19 comportamentul consumatorilor în întreaga lume

COVID-19 are un impact global și de durată asupra nevoilor, preferințelor și comportamentelor consumatorilor, arată un nou studiu KPMG, „Adaptarea la evoluția consumatorilor în noua realitate”. Raportul evaluează opinia a 75.000 de consumatori din 12 piețe și examinează nevoia companiilor de a își schimba gândirea și modalitatea de operare ca răspuns la aceste modificări.

„Consumatorii stau și lucrează din casă mai mult, prioritizează economiile și fac afaceri în mediu digital din ce în ce mai mult. Pentru companii, este mai important ca oricând să perceapă ce îi motivează pe clienți, să își analizeze strategia și modelul de afaceri pentru a determina cum se pot adapta pentru a ține pasul cu nevoile clienților în continuă schimbare”, explică Gary Reader, Global Head Clients & Markets, KPMG International Limited.

Studiul a analizat trendurile consumatorilor în perioada mai – septembrie 2020 în cinci sectoare ale economiei: bunuri de consum și retail (alimentar și non-alimentar), bancar, asigurări, divertisment și agrement, călătorii și turism. Studiul indică faptul că încrederea consumatorilor în branduri este la un nivel mai scăzut față de perioada pre-COVID-19.

Sectorul de asigurări a fost singurul cu o creștere netă a încrederii în perioada mai – septembrie, în timp ce călătorii & turism și divertisment & agrement au înregistrat cea mai mare eroziune a încrederii în brand. Toate sectoarele au înregistrat o creștere minoră în luna septembrie în ceea ce privește încrederea în brand, cu excepția sectorului bancar, care și-a păstrat poziția.

„Studiul KPMG a identificat, începând din mai 2020, patru trenduri esențiale care afectează consumatorii și au modificat obiceiurile de consum. Participanții la studiu estimează că aceste modificări se vor vedea și după mai mult de 12 luni”, spune Aura Giurcăneanu, Partener Audit și Head Consumer Markets & Retail.

Citeste si:
Cum arată cumpărăturile de sărbători în era coronavirusului
Shopping online și mai puțini...

Cele 4 trenduri se referă la: impactul economic, erodarea încrederii, creșterea digitalului și casa ca nou centru de activitate. Aceste teme evidențiază presiunea resimțită de consumatori, percepția asupra brandurilor și comportamentele în schimbare în noua realitate.

Retailerii au nevoie de o înțelegere mai profundă a grupurilor de consumatori, prin segmentare generată de Inteligență Artificială și indici psihologici. Personalizarea, aplicată nu numai comunicării, ci și pentru produsele dezvoltate, va fi esențială pentru îndeplinirea nevoilor consumatorilor.

Mai mult, consumatorii sunt atrași către brandurile care empatizează cu clienții și le susțin valorile. Comerțul pentru Consumator este viitorul. Canalele fizice vor rămâne importante, dar nu trebuie să ne concentrăm pe un canal anume, ci asupra clientului, iar concurența va deveni mai puternică decât în prezent”.

Aproape jumătate (45%) dintre respondenti afirmă că nu resimt un puternic impact asupra veniturilor, ceea ce s-ar putea traduce în noi oportunități pentru companiile care pot îndeplini așteptările consumatorilor. Toți participanții la studiu au estimat, însă, că vor cheltui mai puțin în următoarele 6-12 luni și ca vor prioritiza economisirea. Deloc suprinzător, “valoare pentru bani” este factorul cheie în procesul de achiziție.

Citeste si:
Studiu: Școala online are același efect ca vacanța de vară
Studiu: Școala online are...

Trendurile cheie includ:
•Doi din 5 consumatori (43%) sunt îngrijorați de securitatea financiară proprie în anul 2021
•Mai mult de o treime (36%) dintre consumatori acordă prioritate economiilor în detrimentul cheltuielilor
•37% lucrează de acasă, iar 60% estimează că telemunca va continua și în viitor
•Unul din 5 respondenți (20%) dorește să lucreze de acasă cât mai mult
•Încrederea în transportul în comun a scăzut cu 37% față de perioada pre-COVID-19
•Cheltuielile nete ar putea scădea cu 21% în următoarele 6-12 luni, comparativ cu perioada pre-COVID-19
•Aproape jumătate (45%) dintre respondenți estimează că principala conexiune cu brandurile va fi prin canale digitale
•“Valoare pentru bani” este criteriul principal de achiziție pentru 63% dintre respondenți.

KPMG este reţeaua globală de firme de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor.

Sursa foto: Pixabay
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri