Viitorul modei e aici! Cum schimbă un antreprenor industria de fashion cu ajutorul inteligenței artificiale

Modul prin care alegem să ne cumpărăm hainele este unul simplu: fie mergem în magazine și probăm articolele vestimentare, fie le comandăm online. Însă, mai devreme decât ne așteptăm, acest obicei va fi schimbat de noi jucători din industrie. Ramin Ahmari este cel care schimbă industria de fashion la nivel global prin utilizarea inteligenței artificiale și a datelor care dictează totul: de la proiectarea unei rochii, până la câte articole vestimentare ar trebui să fie fabricate.

„Moda în zilele noastre creează mii de piese în fiecare lună. Am pus bazele acestui business pentru că ne dorim ca moda să fie mai durabilă, mai sustenabilă ”, a declarat Ramin Ahmari, fondator și director executiv al Finesse, pentru publicația americană Fortune.

Finesse a atras o rundă de finanțare de 4,5 milioane de dolari în ianuarie. În prezent, brandul enumeră pe site opt articole în ediție limitată, de la îmbrăcăminte de stradă, până la rochii care au fost alese cu atenție prin analiza datelor, ținând cont inclusiv de tendințele din social media și de părerea publicului.

Ramin Ahmanri spune că, în comparație cu brandurile de mass-market, care au o capacitate de producție masivă, pe site-ul său nu vor exista 50.000 de modele sau stiluri vestimentare, ci doar articole bine alese, care sunt pe placul publicului. Ahmari vrea să se adreseze tuturor, indiferent de rasă, sex sau mărimile corpului.

Datele sunt la putere!

Antreprenorul și-a început cariera pe Wall Street, unde și-a explorat dragostea pentru analiza datelor.

Citeste si:
Fashion on Demand, solutia high tech care inoveaza industria de moda
Fashion on Demand, solutia...

„Am analiza toate aceste date financiare și am putut lua decizii de milioane de dolari”, spune Ahmari. „Dar nu privim datele sociale în același mod, chiar dacă sunt destul de expresive și ne pot spune abordarea și ce tipuri de articole merită investiția”.

Ahmari a folosit acea convingere pentru a lansa Finesse, prin care echipa sa aprofundează cercetările cantitative, dar și datele textuale lăsate într-un comentariu.

„Ne uităm la orice, de la rețelele sociale tradiționale, blogurile online, până la tendințele Google” - Ramin Ahmanri

Cum eficientizează tehnologia industria modei

Brandurile de modă vor trece adesea prin multe runde de probe, făcând modificări până când designerii sunt gata să intre pe piață cu un stil nou. Este un proces costisitor, care produce și deșeuri.

Citeste si:
Cum vrea Poșta Română să ajungă cu tehnologia la nivelul anului 2021
Cum vrea Poșta Română să...

Finesse digitalizează complet procesul de eliminare a acestor procese. Compania folosește doar prototipuri virtuale 3D pentru a-și perfecționa proiectele, accelerând procesul și diminuând nevoia de probe fizice care altfel ar ajunge să fie arse, reciclate sau trimise la depozitul de deșeuri.

Compania își folosește apoi datele pentru a estima cantitatea de haine pe care ar trebui să o fabrice. Pe măsură ce compania continuă să adune mai multe date și să realizeze mai multe vânzări, și tehnologia se va îmbunătăți.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri