Grupul spaniol Inditex, care detine brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti, a raportat un profit net de 1,27 miliarde de euro (1,50 miliarde de dolari) în perioada februarie-iulie 2021, în scădere cu 17,5% faţă de perioada similară din 2019, deşi vânzările sunt aproape de nivelul de dinaintea pandemiei, datorită majorării cererii pe plan global pentru articole de îmbrăcăminte.

În perioada februarie-iulie 2020, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume raportase pierderi de 195 milioane de euro, scrie Agerpres.

Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a anunţat că vânzările au urcat cu 49% în perioada februarie-iulie 2021, la 11,94 miliarde de euro, comparativ cu perioada similară din 2020, dar încă sunt cu 7% sub nivelul din perioada februarie-iulie 2019. Majoritatea magazinelor s-au redeschis şi oamenii vor să-şi reînnoiască garderoba, după restricţiile impuse în urma pandemiei.

Veniturile din vânzări în perioada mai-iulie 2021 sunt cu 7% mai ridicate decât perioada similară din 2019, după ce succesul campaniei de vaccinare a permis mai multă mobilitate, inclusiv evenimente sociale.

Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) s-a situat la 3,1 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de 1,49 miliarde de euro anul trecut.

Retail jobs

Vânzările online au continuat să crească în urma strategiei grupului, concentrată pe afacerea digitală, înregistrând un avans de 36% în perioada februarie-iulie 2021. Grupul spaniol se aşteaptă acum ca pe ansamblul acestui an 25% din vânzările totale să fie online.

Acţiunile Inditex au urcat miercuri cu 1% la Bursa de la Madrid.

În următorii trei ani, Inditex va investi anual 900 de milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021.

În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.

Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri F