Comisia Europeană vrea ca proiectele feroviare majore TEN-T să fie finalizate până în 2040, iar România este responsabilă în proiectul tronsonului dintre București și Budapesta, care ar trebui să permită circularea trenurilor la o viteză de 160 de km/h, relatează Digi24.

Comisia Europeană a adoptat patru propuneri care vor moderniza sistemul de transport al UE, pentru a sprijini tranziția către o mobilitate mai curată, mai ecologică și mai inteligentă, în conformitate cu obiectivele Pactului ecologic european.

Prin creșterea conectivității și transferarea mai multor pasageri și mărfuri pe calea ferată și pe căile navigabile interioare, prin sprijinirea lansării punctelor de încărcare, a infrastructurii alternative de alimentare cu combustibil și a noilor tehnologii digitale, prin acordarea unui accent mai puternic pe mobilitatea urbană durabilă. Sunt propuse și diferite opțiuni de transport într-un sistem multimodal eficient.

Acestea vor pune sectorul transporturilor pe calea reducerii emisiilor cu 90%. De asemenea, Comisia Europeană cere ca liniile feroviare de pasageri majore TEN-T să permită trenurilor să circule cu 160 km/h sau mai repede până în 2040, an în care ar trebui finalizată și linia de mare viteză București-Budapesta.

„Tranziția ecologică și digitală a Europei va aduce schimbări majore în modurile în care ne mișcăm. Propunerile de astăzi stabilesc mobilitatea europeană pe drumul cel mai sustenabil pentru un viitor durabil: conexiuni feroviare europene mai rapide, cu bilete ușor de găsit și sprijin îmbunătățit pentru drepturile pasagerilor pentru orașe, pentru a crește și îmbunătăți transportul public și infrastructura pentru mersul pe jos și cu bicicleta și utilizarea cât mai bună posibilă a soluții pentru o conducere inteligentă și eficientă”, a declarat Frans Timmermans, vicepreședintele executiv pentru European Green Deal.

„Astăzi propunem standarde mai înalte de-a lungul rețelei TEN-T, stimulând calea ferată de mare viteză și înglobând multimodalitatea și un nou coridor nord-sud în Europa de Est. Este propusă o extindere a rețelei feroviare de mare viteză între sud-estul și nordul Europei. Am adăugat o conexiune între Marea Egee, Marea Neagră și Marea Baltică sub forma unui nou coridor care, ca răspuns la nevoia evidentă de a interconecta regiunile noastre de frontieră estică și fluxurile de trafic. Prin Directiva noastră privind sistemele de transport inteligente, îmbrățișăm tehnologiile digitale și schimbul de date”, a declarat și comisarul pentru transport, Adina Vălean.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri