Modernizarea câtorva porțiuni de zeci de kilometri de cale ferată durează, în România, între un cincinal și un deceniu. Iar, în unele cazuri, numărătoarea nici nu a început.
Din București până la Curtici trenul ajunge, cel mai devreme, în 13 ore, potrivit CFRcalatori.ro. Între cele două orașe sunt 595 de kilometri, astfel că trenul străbate țara cu 46 de kilometri pe oră.
Potrivit distanta.ro, drumul cu mașina între granița de vest a României și București se străbate în aproape jumătate din timpul pe care l-ai petrece în tren. Cu mașina ajungi în 7 ore și șase minute, în condițiile în care mașina are de străbătut 130 de kilometri prin munte, unde nu există autostradă, între Sibiu și Pitești.
În același timp, România încearcă să se conecteze la Coridorul IV (de infrastructură de cale ferată) Pan-European: Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa.
De menționat este că pe teritoriul României, calea ferată ce trebuie modernizată are o lungime de 880 de kilometri.
Citeste si:
Câteva concluzii ale proiectelor pentru modernizarea infrastructurii
- Au existat întârzieri foarte mari. Unele contracte au fost semnate în 2011 cu termene de finalizare 3 ani.
- În cazul tronsoanelor Sighișoara – Brașov sau Predeal - Brașov nici nu mai putem vorbi de întârzieri. Șantierele nu au fost deschise.
- Anul 2022 este cel mai probabil pentru modernizarea tronsonului Arad – Simeria.
- Trenurile ar trebui să circule pe aceste porțiuni de cale ferată cu viteza de 160 de kilometri pe oră.
Citește întregul material pe: Newsweek.ro.
Sursa foto: Pixabay
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: