Ministrul Transpoturilor, Razvan Cuc, a mers la Constanta cu trenul. Acesta a vrut sa verifice starea infrastructurii feroviere. Ministrul s-a deplasat cu un tren InterRegio pe ruta Bucuresti-Constanta, cu plecare la ora 09:30 si a ajuns la destinatie cu 6 minute mai devreme. Acesta s-a declarat multumit de conditiile din tren si a promis finantare pentru imbunatatirea si modernizarea liniei de cale ferata Constanta-Mangalia, potrivit Digi24.

"Am decis sa fac aceasta calatorie astazi cu operatorul national de transport feroviar, tocmai pentru a vedea exact cum se desfasoara conditiile de trafic, de circulatie, pentru romani, pentru turisti care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat in 2018 in Romania. Asta este foarte important, toate investitiile pe care le va derula de acum CFR Calatori pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive se vor face in Romania.", a declarat Razvan Cuc.

"Am fost multumit de conditii, am facut o inspectie in tot trenul sa vad si toaletele cum sunt si totul a decurs conform asteptarilor, adica foarte bine. O calatorie de doua ore, 225 de kilometri, eu cred ca merita sa venim cu trenul la mare, daca ma intrebati pe mine."

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat marti, la Constanta, ca in acest an vor fi modernizate peste 300 de vagoane de tren, lucrarile urmand a se face in tara noastra. El a declarat ca a dorit sa faca aceasta calatorie pentru a avea exact care sunt conditiile de circulatie pentru turistii care vin la mare.

Anul acesta se vor moderniza pentru 300 de vagoane in Romania, in unitatile care au astfel de obiect de activitate. Au dublu alocarea bugetara la CFR Calatori pentru a moderniza aceste vagoane, vom moderniza materialul rulant suplimentar bineinteles se va face si achizitie de material rulant asa cum stiti atat prin Autoritatea de Reforma Feroviara, cat si prin CFR Calatori”, a explicat Razvan Cuc.

Citeste si:
CFR SA incepe lucrarile de reparatii la Podul Constanta
CFR SA incepe de luni...

El a mai spus ca va fi modernizat si tronsonul de cale ferata Constanta – Mangalia, investitia ridicandu-se la 200 de milioane de euro.

“Tronsonul acesta care este foarte folosit doar trei luni, in perioada turistica de catre turisti, va intra in reabilitare in acest an pe fondurile CFR Infrastructura. Am vorbit cu directorul de la CFR Infrastructura, este un proiect destul de costisitor, vorbim de 200 de milioane de euro, probabil ca se va lansa si un proiect de modernizare, dar intretinerea se va incepe anul acesta la acest tronson de cale ferata. Sunt 50 de kilometri de cale ferata”, a explicat ministrul Transporturilor.

Intrebat care sunt proiectele pe calea ferata care vor fi finalizate in perioada urmatoare, Razvan Cuc a spus ca se afla in executie tot Coridorul 4, mai putin sectiunea Brasov-Sighisoara, unde a fost o contestatie.

“In executia avem tot Coridorul 4 in momentul de fata, mai putin sectiunea Brasov- Sighisoara, unde avem contestatie. Tocmai de asta am si militat pentru acea ordonanta pe care am primit enumerate observatii de la Ministerul Justitiei tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. In rest tot Coridorul 4 este in modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coslariu - Simeria pana la Gurasada, urmand sa finalizam pana in 2020 si restul de kilometri, vorbim Gurasada pana la kilometrul 614, deci Coridorul 4 practic va fi modernizat si se va circula cu viteza, asa cum am circulat si pe acest tronson Bucuresti – Constanta, 160 de kilometri la ora pentru transportul de calatori si 120 de kilometri pentru transportul de marfa”, a precizat ministrul Transporturilor, citat de News.ro.

Citeste si:
Un pod din Bucuresti, inaugurat acum 6 ani, s-a inclinat periculos
Pasajul Doamna Ghica din...

El a mai afirmat ca va avea o discutie cu ministrul interimar al Justitiei, Ana Birchall, pentru a vedea daca observatiile pentru acea ordonanta se mai sustin sau nu.

“De la cinci avizatori m-am trezit cu 18 avizatori, inclusiv sa obtin un punct de vedere de la CSAT. O sa raspundem la observatii si o sa am o discutie din nou si cu doamna ministru interimar, cu doamna Birchall, vizavi de aceste observatii, daca se sustin sau nu se sustin in continuare. Pentru ca din punctul nostru de vedere ca si initiatori ai ordonantei, aceste obiective, aceste observatii si acesti avizatori suplimentari nu se sustin. Este o ordonanta pe care o dam tocmai pentru a putea semna contractele de infrastructura dorite atat de noi, cat si de toti romanii”, a mai declarat Razvan Cuc.

Jurnalistii i-au spus ministrului Transporturilor ca in Gara Constanta erau efectuate lucrari de curatenie cu putin timp inainte de sosirea sa si ca acestea nu s-ar face zilnic, Cuc spunand va fi veni intr-o zi la acest obiectiv, intr-o vizita inopinata, pentru a vedea cum stau lucrurile.

“Asa cum m-am dus la Aeroportul Otopeni intr-o vizita inopinata la fel voi veni si la Constanta, ca avem sezonul estival, care de abia incepe. O sa vin sa vad exact cum se desfasoara activitatile si daca nu se desfasoara in mod normal asa cum ar trebui, cu siguranta voi lua masuri asa cum am luat peste tot. (…) Am toleranta zero fata de lucrurile care tin de bunul simt de gospodar al unui manager. Nu am cerut sa avem o gara noua, dar sa faci curatenie tine de bunul simt si cel care gestioneaza obiectivul trebuie sa ocupe de ea”, a afirmat ministrul.

Citeste si:
O punga de plastic a blocat traficul feroviar din Gara de Nord
Traficul feroviar din Gara de...

Razvan Cuc mai spus ca a avut discutii cu calatori din tren, iar cei mai multi i s-au plans de anumite intarziere pe alte tronsoane de cale ferata, precizand ca va avea o discutie cu conducerile de la CFR Infrastructura si CFR Calatori pentru a vedea cum pot fi eliminate anumite restrictii de viteza.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Razvan Cuc, Ministrul Transporturilor, accident in trafic