28 Martie 2023

Fenomenul #quittok: tot mai mulți tineri angajați demisionează live pe aplicația de socializare



Din ce în ce mai mulți tineri, nemulțumiți de condițiile de muncă, sau, uneori, doar pentru a-și impresiona fanii, aleg să demisioneze în live-uri făcute pe TikTok.

Acest fenomen pare să capete o tracțiune din ce în ce mai mare printre tinerii din întreaga lume, notează BBC, astfel că așa-numita "mare demisioneală", un alt fenomen care a făcut înconjurul lumii relativ recent, pare să-și fi găsit echivalentul online.

Publicația sugerează că la originea acestei tendințe ar fi fost demisia filmată din anul 2021 a unui angajat McDonald's din Marea Britanie care și-a părăsit funcția la jumătatea turei de lucru, la acest moment aplicația TikTok debordând de clipuri similare, cu angajați din diverse companii care se filmează dându-și demisia.

BBC mai citează de asemenea cazul unei angajate a guvernului din Australia care s-a filmat în toamna anului 2022 în timp ce trimitea emailul ce conținea demisia sa, așteptând ulterior un apel video din partea șefului ei.

Aceasta, care avea la momentul respectiv 140.000 de followeri pe TikTok, a explicat că a simțit faptul că unii dintre urmăritorii săi vor empatiza cu experiența sa.

"Am decis să distribui acest eveniment pentru că pur și simplu mi se pare că nu se vorbește suficient despre el", a mai arătat aceasta.

Cu toate acestea, chiar și ea însăși a fost surprinsă de numărul de reacții primite: 53.000 de like-uri și aproape 3000 de comentarii la acest clip.

Sursa citată mai notează de asemenea cazul unei tinere din Arizona, SUA, care a făcut un gest similar deși, spune ea, avea un salariu onorabil, putea călători, ba chiar lucra cu unele dintre cele mai mari nume din cadrul industriei medicale, domeniul în care lucra.

Cu toate acestea, arată tânăra, la doi ani după această experiență, clipul respectiv rămâne unul dintre cele mai vizionate momente #quittok, cu peste 200.000 de like-uri.

Cât despre motivele care stau la baza acestui fenomen, publicația britanică arată că acestea se datorează faptului că acești tineri sunt nativi digitali, distribuind, practic, toate momentele importante ale vieților lor, uneori chiar și discuții private cu șefii lor privind respectivele demisii.



Citeste si