Turcia a lansat primul său portavion, TCG Anadolu, cu intenţia de a-i extinde capabilităţile de drone de la operaţiuni terestre la cele navale, în contextul tensiunilor regionale în creştere pe fondul războiului din Ucraina, pe malul opus al Mării Negre, transmite AFP, citată de Agerpres.

De pe TCG Anadolu pot opera numai aparate de zbor uşoare, în special elicoptere şi avioane care pot decola de pe piste scurte.

Nava are 232 metri în lungime şi 32 în lăţime şi poate transporta în jur de 1.400 de persoane - un batalion de militari -, vehicule de luptă şi unităţi de suport pentru operaţiuni în afara ţării.

„Această navă ne va permite să desfăşurăm operaţiuni militare şi umanitare în orice colţ al lumii, când va fi necesar”, a declarat preşedintele Recep Tayyip Erdogan cu prilejul ceremoniei de lansare, care a avut loc la Istanbul.

„Vedem în această navă un simbol care va consolida poziţia de leadership regional a Turciei”, a mai spus Erdogan.

Nava de asalt amfibiu a fost construită la şantierul naval Sedef din Istanbul de un consorţiu turco-spaniol, pe baza planurilor portavionului uşor spaniol Juan Carlos I.

Intenţia originară a Ankarei era să desfăşoare avioane de vânătoare F-35B, care pot decola de pe piste scurte, pe nava sa de război cea mai mare.

Însă planul a trebuit schimbat după ce Statele Unite au eliminat Turcia, aliat în NATO, din programul de avioane F-35 pentru că Ankara a achiziţionat sisteme ruseşti de apărare aeriană S-400. Turcia a convertit ulterior TCG Anadolu într-un portavion de drone.

În plus faţă de elicoptere, Turcia are în plan să desfăşoare pe noul portavion drone de luptă Bayraktar TB3 şi Kizilelma (ambele produse de firma turcă Baykar), precum şi avioane uşoare de atac Hurjet, dezvoltate de Turkish Aerospace Industries (TAI).

După ce planul va fi implementat, TCG Anadolu va fi primul portavion din lume a cărui flotă este compusă mai ales din drone.

Turcia, care deţine a doua cea mai numeroasă armată din NATO, are frontieră cu Siria şi Irak, ţări marcate de conflicte, şi linii lungi de coastă la Mediterana şi Marea Neagră.

În războiul din Ucraina, care durează de aproape 14 luni, Turcia s-a poziţionat ca un intermediar între Kiev şi Moscova, ajutând împreună cu ONU la convenirea unui acord ce permite transportul în siguranţă al cerealelor din trei porturi ucrainene la Marea Neagră.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri