4 Iulie 2007

Blockbuster a numit un nou CEO



Blockbuster l-a numit pe James W. Keyes, fost presedinte al 7-Eleven, unul din cei mai mari operatori si francizori de retele de magazine si retaileri petrolieri din Statele Unite, in postul de CEO al cunoscutei companii de inchirieri video BlockBuster, aflata momentan intr-o situatie de criza.

Keyes, in varsta de 52 de ani, il inlocuieste astfel pe John F. Antioco, care a anuntat in luna martie ca isi va parasi postul, dupa ce s-a aflat aproape o decada in fruntea companiei din Dallas, anunta IHT.

Keyes a activat 21 de ani in conducerea lantului de magazine 7-Eleven, retragandu-se in 2005, dupa achizitionarea companiei, angajandu-se apoi la conducerea unei companii private de investitii, Key Development.

Venirea sa la Blockbuster vine intr-o perioada nefasta traversata de companie, pe o piata unde consumatorii si-au indreptat atentia spre rivalul Netflix, un portal online de inchirieri video.

“Ca urmare a avansarii tehnologiei pe aceasta piata, voi avea responsabilitatea de a aduce Blockbuster in prim-plan in ariile noi existente”, a declarat Keyes, care va primi anual un salariu de cel putin 750.000 de dolari (551,958 de euro) si un bonus de minim 500.000 de dolari (367,972 de euro), potrivit contractului incheiat pe o perioada de trei ani.

In luna mai 2007, Blockbuster s-a confruntat cu pierderi semnificative, rezultat al mediului instabil de inchirieri video, dar si a unor costuri ridicate privind implementarea unui portal online, care concureaza in present cu Netflix.

Toamna trecuta, reprezentantii Blockbuster au introdus programul “Total Access”, care ofera abonatilor online optiunea de a returna DVD-urile inchiriate in cadrul retelei de magazine Blockbuster, si nu pe mail, pentru a facilita obtinerea unui alt DVD si implicit, al unui alt film de vizionat acasa.

Netflix a acuzat Blockbuster de incalcarea drepturilor privind introducerea noului sistem, stabilind apoi un pact in termeni confidentiali si punand capat incercarilor de a incetini evolutia business-ului online dezvoltat de Blockbuster.

Blockbuster detine peste 8.000 de magazine in intreaga lume, din care 5.000 numai in America. Oficialii companiei au declarat saptamana trecuta ca vor inchide 282 de unitati americane pana la finele acestui an, decizie in acord cu declaratia lui Keynes, care considera mutarea necesara in progresul marelui retailer.



Citeste si