Poliția olandeză a făcut trei arestări în cazul jafului de la Muzeul Drents din Assen, de unde a fost furat coiful de aur de la Coțofenești și trei brățări dacice, scrie Telegraaf.nl.
Piesele de tezaur nu au fost găsite
Suspecții au fost arestați în Heerhugowaard obiectele de tezaur românesc furate nu au fost găsite în timpul perchezițiilor la domiciliu.
Doi suspecți au aruncat în aer un zid al muzeului din Assen, sâmbătă dimineață, cu un explozibil. În mai puțin de trei minute, aceștia au furat coiful de aur de la Coțofenești și trei brățări dacice. Piesele sunt de o valoare cultural-istorică uriașă pentru țară.
De sâmbătă dimineață, o echipă sau aproximativ 35 de detectivi și specialiști olanezi au lucrat pentru rezolvarea jafului.
Președintele Rețelei Naționale a Muzeelor din România: Muzeul din Olanda este probabil de zece ori mai dotat decât orice muzeu național din România
Coiful de aur de la Coţofeneşti, datat în secolele V-IV î.Hr., precum şi trei brăţări dacice din aur de la Sarmizegetusa Regia, din a doua parte a secolului I î.Hr., unele dintre cele mai importante artefacte din patrimoniul naţional al României, au fost furate în urma jafului din Olanda.
Potrivit informaţiilor furnizate de conducerea Muzeului Drents şi autorităţile olandeze, spargerea a fost realizată prin utilizarea unui exploziv pe singurul zid exterior al clădirii.
Preşedintele Reţelei Naţionale a Muzeelor din România, Ciprian Ştefan, managerul Muzeului ASTRA din Sibiu, susţine că muzeul din Olanda din care s-au furat cele patru piese de tezaur "este probabil de zece ori mai dotat decât orice muzeu naţional din România", motiv pentru care o expoziţie ca aceasta a fost posibilă acolo, şi nu în ţară.
”Sunt ferm convins că la ei toate procedurile de securitate au fost întru totul respectate, la fel cum şi colegii noştri din România au avut grijă ca aceste proceduri să fie respectate, pentru că niciodată niciun muzeu din România, când a organizat o expoziţie, că în România, că în afara ţării, tot timpul s-au respectat procedurile specifice organizării unei expoziţii, mai ales când vine vorba nu numai de securitatea obiectelor de patrimoniu, ci şi de conservarea lor. (...) De ce nu se fac expoziţii de acest nivel în România? Pentru că infrastructura din România, din păcate, nu duce aşa ceva”, a declarat el.