Amazon, cel mai mare website de comerț electronic din lume, a anunțat că se gândește să afișeze costul taxelor de import în cazul fiecărui produs vândut pe Haul – secțiunea Amazon dedicată produselor ieftine. Decizia venită în contextul tarifelor pe care SUA le impune Chinei și celorlalți parteneri comerciali globali l-a enervat pe președintele american Donald Trump, care l-a sunat pe Jeff Bezos, miliardarul care a fondat Amazon, și pe care l-a convins rapid să modifice strategia.
"Jeff Bezos a fost foarte drăguț. A fost grozav. A rezolvat problema foarte repede. Un tip de treabă", a declarat Trump.
Decizia inițială de a afișa impactul tarifelor asupra produselor a fost caracterizată de purtătoarea de cuvânt a președintelui american ca fiind ”un act ostil și politic al Amazon”.
Afișarea impactului tarifelor nu a fost aprobată
Amazon a declarat că divizia sa mai mică Haul, care concurează pentru cumpărătorii low-cost cu chinezii de la Temu și Shein, a luat în considerare afișarea taxelor de import.
"Echipa care gestionează magazinul nostru Amazon Haul ultra low-cost a luat în considerare ideea de a afișa taxele de import pe anumite produse. Acest lucru nu a fost niciodată aprobat și (nu) se va întâmpla. Echipele discută idei tot timpul", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Publicația Punchbowl News a fost prima care a raportat faptul că Amazon va afișa în curând ”cât de mult din costul unui produs provine din tarife - chiar lângă prețul total al produsului”.
Măsura ar fi arătat direct consumatorilor americani modul în care tarifele lui Trump afectează costul bunurilor. Trump a impus tarife de 145% pentru importurile din China și o taxă minimă de 10% pentru toate celelalte țări.
”Bineînțeles că președintele s-a enervat”
”Bineînțeles că președintele s-a enervat. De ce o companie de miliarde de dolari să paseze costul scumpirilor către consumatori?”, a declarat, pentru CNN, un oficial american din administrația Trump.
După ce Trump a declanșat războiul comercial, senatorii democrați au cerut retailerilor americani să arate consumatorilor adevăratul cost al tarifelor.
”Marilor companii care vând consumatorilor, le spun: arătați-le clienților cât de mult le sunt buzunarele afectate de tarife”, a declarat liderul democraților din Senat, Chuck Schumer.
Relații încordate între Trump și Bezos
Trump l-a criticat frecvent pe Jeff Bezos în timpul primului mandat al republicanului, în special în legătură cu ceea ce el a considerat a fi o acoperire editorială nedreaptă din partea Washington Post, publicație pe care Bezos o deține.
Bezos și Amazon au părut să încerce să se împace cu Trump, inclusiv prin achiziționarea unui documentar despre prima doamnă Melania Trump pentru 40 de milioane de dolari, contribuind la fondul inaugural al președintelui și difuzând episoade din reality show-ul lui Trump, The Apprentice, pe Prime Video, notează Reuters.