2 August 2007

Profit in scadere pentru Avon in Q2



Avon, cel mai mare distribuitor de produse cosmetice din lume, a afisat o scadere cu 25% a profitului din al doilea trimestru al acestui an, ca urmare a costurilor de restructurare si cheltuielilor de publicitate, actiunile companiei depreciindu-se cu 8,5% dupa anuntul unor noi cresteri ale costurilor de publicitate, relateaza presa internationala.

Avon a anuntat o scadere a profitului net pana la 113 milioane dolari, respectiv 26 centi/actiune, fata de castigul de 151 milioane dolari, adica 33 centi/actiune, inregistrat in perioada echivalenta din 2006.

Castigul net include costuri inainte de impozitare de aproximativ 82 milioane dolari, ca urmare a initiativelor de restructurare a operatiunilor companiei si de relansare a ofertei sale.

Daca se exclud aceste costuri, Avon a avut castiguri de 38 centi/actiune, potrivit Reuters Estimates, sub asteptarile analistilor, care au mizat pe un castig de 42 centi/actiune.

Reprezentantii Avon au spus ca vor creste cheltuielile de publicitate cu inca 15% in anul fiscal 2007, pana la 375 milioane dolari, un analist de la Morgan Stanley, William Pecoriello, estimand ca aceste costuri vor scadea castigurile companiei in 2007 cu 5 centi/actiune.

Avon este de mai multi ani in mijlocul unui proces de restructurare, in urma caruia se asteapta obtinerea unor economii de peste 700 milioane de dolari.

Vanzarile Avon au crescut cu 12%, respectiv 7% calculate in moneda locala, pana la 2,3 miliarde dolari, in conformitate cu asteptarile analistilor. Vanzarile companiei au crescut pe toate pietele, cu exceptia Statelor Unite ale Americii, unde au stagnat fata de aceeasi perioada din 2006.

Cotatia actiunilor Avon a coborat cu 3,31 dolari, pana la 35,50 dolari, dupa ce atinsese un minim de 34,50 dolari la bursa new-yorkeza.



Citeste si