24 Septembrie 2007

Nike vrea sa vanda divizia care produce echipament pentru jucatorii de hochei

Nike a afisat o majorare cu 51% profitului net inregistrat in primul trimestru al anului fiscal 2007-2008, datorita unei deduceri fiscale si a deprecierii dolarului, care au contribuit la majorarea veniturilor grupului, depasind asteptarile analistilor. Cel mai mare producator mondiale de echipament sportiv si-a majorat si estimarile de venit pentru anul 2008, precizand ca analizeaza posibilitatea vanzarii diviziei sale Nike Bauer Hockey, ce produce echipament si accesorii pentru jucatorii de hochei.

Profitul net in primul trimestru al anului fiscal curent s-a ridicat la 569,7 milioane dolari, sau 1,12 dolari pe actiune, cu mult peste cele 377,2 milioane dolari, sau 74 centi pe actiune, obtinute in 2006. Venitul grupului a crescut cu 11% pana la 4,7 miliarde dolari.

Castigurile grupului Nike din trimestrul ce a luat sfarsit la 31 august include o deducere fiscala unica, ce a majorat castigurile companiei cu 20 de centi pe actiune, afirma Reuters.

Fara a lua in calcul acest castig suplimentar, profitul grupului s-a ridicat la 92 de centi pe actiune, depasind media analistilor, care mizau pe un rezultat de 87 de centi pe actiune.

Veniturile grupului au depasit si estimarile analistilor, care au estimat un rezultat de 4,6 miliarde dolari.

Nike a inregistrat cresteri de venituri pe toate pietele, de 2% pentru Statele Unite ale Americii, 16% in Europa - unde deprecierea dolarului a contribuit la ritmul de crestere cu sapte puncte procentuale, 22% in Asia si 15% in cele doua continente americane cu exceptia SUA.

In cursul anului trecut, Nike a obtinut rezultate bune in ciuda slabiciunii pietei americane, relevata de scaderea vanzarilor celor mai mari clienti americani ai grupului, Foot Locker Inc si Finish Line Inc, insa analistii se intreaba cat timp se va mentine aceasta situatie.

Acestia sunt de parere ca diversificarea a contribuit la intarirea companiei cu sediul central in Beaverton, Oregon, ce a trecut cu bine prin perioadele marcate prin scaderea vanzarilor de echipament sportiv, comercializand si haine sau incaltaminte la pret mai redus.



Citeste si