2 Mai 2008

Starbucks: Crestere pe plan international, dupa o scadere a profitului



Reprezentantii companiei Starbucks au anuntat ca vor deschide mai putine cafenele in Statele Unite pana in 2011, ca sa diminueze costurile, in contextul vanzarilor slabe de pe piata americana, dar se vor axa asupra cresterii pe piata externa, consemneaza Reuters.

Compania, ai carei reprezentanti avertizasera saptamana trecuta ca se confrunta cu cadrul cel mai negativ din istoria sa, a aratat ca s-a micsorat numarul clientilor sai de pe piata americana. Oficialii Starbucks insa au mai afirmat ca se asteapta la o crestere a marjelor de profit de pe pietele internationale in urmatorii ani.

Investitorii si analistii incercasera sa ii convinga pe reprezentantii Starbucks sa renunte la planurile de extindere pe piata americana.

"Nu este tocmai surprinzator ca a incetinit cresterea Strabucks in SUA, iar faptul ca ei insisi planuiesc o incetinire a extinderii este cu siguranta mai pozitiv decat orice altceva ne-ar fi spus inainte", a comentat, pentru Reuters, un analist de la compania Hodges Capital Management.

Lantul de cafenele a afisat un profit net de 108,7 milioane dolari, respectiv 15 centi/actiune pentru al doilea trimestru fiscal, comparativ cu 150,8 milioane dolari, adica 19 centi/actiune, suma ce reprezinta castigurile Starbucks din perioada echivalenta a anului trecut.

Cele mai recente rezultate financiare includ costuri de restructurare de aproximativ 3 centi/actiune.

In afara de avertismentele de saptamana trecuta, analistii estimasera ca Starbucks va avea un profit de 21 de centi/actiune in al doilea trimestru fiscal, iar rezultatele publicate au fost sub asteptarile acestora, potrivit Reuters Estimates.

Venitul total al Starbucks a crescut cu 12%, pana la 2,53 miliarde dolari, iar reprezentantii companiei au spus ca venitul a fost sub asteptari, ca urmare a unei diminuari a vanzarilor din Statele Unite. Cafenelele din SUA au generat 77% din venitul total al Starbucks si s-au confruntat cu o scadere a numarului de clienti in timpul celui de al doilea trimestru fiscal.

"Rezultatele noastre financiare sunt influentate de scaderea numarului de clienti de la cafenelele din Statele Unite", a spus directorul general al Starbucks, Howard Schultz (foto).

Lantul de cafenele este prezent pe piata romaneasca, unde a intrat in 17 aprilie 2007, cu cafeneaua din Bucuresti, Plaza Romania. in mai 2007 a fost deschis Starbucks din Bucuersti Mall, urmand a fi inaugurata o noua cafenea in Baneasa.



Citeste si