13 Iulie 2009

Ikea ridica miza in Balcani



Grupul Ikea, cel mai mare retailer de mobila din lume, analizeaza posibilitatea unor investitii de miliarde de euro pentru deschiderea de noi magazine in Balcani, planurile fiind dependente de ritmul de revenire economica a regiunii, a anuntat compania, conform Reuters.
Per Kaufmann, director general al operatiunilor Ikea din Rusia si Europa de Est, a declarat ca grupul intentioneaza sa deschida noi magazine in anii ce vor urma in Croatia, Serbia si Slovenia.

"In ciuda faptului ca am fost afectati de criza, vom continua sa investim", a declarat acesta intr-un interviu acordat pe marginea unui summit din Balcani, scrie Reuters, conform NewsIn.

Kaufmann a declarat ca Ikea intentioneaza sa deschida trei sau patru magazine in Serbia, doua in Croatia si unul in Slovenia.
"Daca ne uitam si mai departe in viitor, am putea deschide un magazin chiar si in Albania", a adaugat acesta.

"In mod normal cand vorbim despre un astfel de centru de cumparaturi, suma investita se ridica la 250 sau 300 milioane euro. In total speram sa investim aproximativ un miliard de euro in Serbia", a precizat responsabilul Ikea.

Ritmul investitiilor in Croatia, Serbia si Slovenia va depinde de cat de rapid isi va reveni din punct de vedere economic regiunea, momentan aflata in recesiune, a spus Kaufmann.

"Aceasta este o regiune in care nu am investit inca, din cauza razboiului, insa momentan suntem foarte interesati. Planurile de investitii in Zagreb sunt destul de avansate si speram ca vor fi incununate de succes", a declarat acesta. Conform spuselor oficialului Ikea, magazinul din Zagreb s-ar putea deschide in 2011 sau 2012.

In regiunea balcanica statele sunt nerabdatoare sa atraga investitii straine pentru a recupera pierderile generate de criza economica care le-a afectat mult mai grav decat se anticipase initial.

Fondatorul Ikea, Ingvar Kamprad a declarat intr-un interviu acordat in cursul acestei saptamani ca ar putea fi nevoit sa mai reduca din personal, mai ales in diviziile de logistica si manufactura, pe fondul cererii mondiale scazute.



Citeste si