19 Octombrie 2009

ThyssenKrupp vrea sa reduca personalul cu inca 20.000 de angajati



Conglomeratul german ThyssenKrupp, lovit din plin de criza si care a redus deja personalul cu 12.000 de angajati, vrea sa suprime inca pana la 20.000 de posturi in exercitiul financiar urmator, a declarat directorul general Ekkehard Schulz.
"Prin renuntari si restructurari, personalul companiei va fi redus din nou cu 15.000 pana la 20.000 in exercitiul financiar urmator", a afirmat Schulz, intr-un interviu publicat in cotidianul Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), potrivit NewsIn.

Cele mai multe reduceri de personal ar urma sa provina din vanzarea unor divizii ale grupului.

Intre 2.000 si 2.500 de posturi vor fi, insa, suprimate in administratia grupului din Germania si in strainatate, a precizat Schulz, subliniind ca ThyssenKrupp va renunta la anumite sectoare care solicita mult personal si se va concentra pe acele domenii care aduc cel mai mare profit.

Intre momentul de inceput al crizei economice mondiale, in toamna lui 2008, si septembrie 2010, ThyssenKrupp a redus personalul cu o cincime, potrivit FAZ. Grupul german este unul diversificat, cu activitati in special in sectorul siderurgic - unde este printre principalii jucatori mondiali -, dar are operatiuni si in productia de lifturi sau in santiere navale.

ThyssenKrupp a suprimat deja 12.000 de posturi in Germania, Franta, Marea Britanie si Romania in primele zece luni din exercitiul financiar 2008-2009, incheiat la finalul lui septembrie, prin fluctuatii naturale si fara concedieri, astfel ca personalul la nivel mondial a coborat de la 198.000 la 186.000 de angajati, la sfarsitul lui iulie.

Pe termen lung, directorul grupului a afirmat ca nu vede vreun motiv pentru ca piata europeana a otelului sa nu atinga din nou nivelul de varf din 2007. El a avertizat, insa, ca "capacitatile excedentare vor ramane cel putin pana in 2012" si revenirea s-ar putea produce abia in 2013 sau 2014.

Joi, ThyssenKrupp a anuntat un parteneriat in domeniul santierelor navale cu o companie din Abu Dhabi. Grupul german vrea sa se concentreze pe constructia de nave militare in detrimentul santierelor navale civile, sector puternic lovit de caderea comertului mondial si de concurenta asiatica.



Citeste si