30 Iunie 2010

UE: Increderea consumatorilor si mediului de afaceri, peste estimari



Indicele european al increderii consumatorilor si mediului de afaceri au inregistrat in luna iunie o crestere peste estimari, pe fondul avansului sustinut al economiei si al deprecierii monedei unice, conform unui raport al CE, informeaza Bloomberg.
Indicele sentimentului consumatorilor si al mediului de afaceri din zona euro a crescut de la 98,4 puncte la 98,7 puncte in luna mai, conform unui raport publicat, scrie NewsIn.

Aceasta crestere a venit ca o surpriza, dupa ce specialistii estimau o scadere a increderii consumatorilor, la 98,1 puncte, conform mediei celor 25 de economisti intervievati de Bloomberg.

Indicele este calculat de Comisie pe baza chestionarii a 130.000 de manageri si 40.000 de consumatori si a fost realizat in primele doua saptamani ale lunii.

Deprecierea de 15% a monedei unice in fata dolarului de anul acesta a dus la cresterea competitivitatii exporturilor europene peste granita, in timp ce economia mondiala a continuat sa-si revina dupa recesiune. Daca divizia de lux Audi din cadrul trustului Volswagen a crescut productia, in schimb criza datoriei publice din Grecia a erodat increderea investitorilor si a fortat guvernele tarilor europene sa ia masuri pentru reducerea deficitelor bugetare.

Increderea investitorilor din Germania a scazut dramatic in luna iunie.

"Indicatorii sentimentului pietei si-au depasit deja varful", a declarat Christoph Weil, economist in cadrul Commerzbank din Frankfurt. "Zona euro s-ar putea sa piarda putin din avantul initial, dupa un trimestru doi in crestere, dar nu va fi o pierdere dramatica", a adugat economistul.

Moneda unica a redus marti din declinul in fata dolarului american, dupa publicarea raportului CE, fiind cifrat la 1,2203 dolari la Londra, in usoara scadere, cu 0,6%, fata de cotatia de 1,2177 dolari/euro de mai devreme.

Masura etalon a increderii consumatorilor europeni a inregistrat o crestere de la -18 in luna mai, la -17 in iunie, conform raportului, iar sentimentul in randul producatorilor industriali s-a mentinut stabil la -6 in luna iunie, in timp ce increderea sectorului constructii a inregistrat o scadere de la -28, la -30 in iunie.

Desi revigorarea exporturilor a contribuit la revenirea economica in zona euro, aceasta revenire da semne de slabiciune. ªomajul a atins cel mai ridicat nivel al ultimilor 12 ani in aprilie, iar expansiunea sectoarelor serviciilor si productiei industriale a incetinit pentru a doua luna consecutiv in iunie, in timp ce increderea consumatorilor din Germania a scazut cel mai mult din octombrie 2008 si pana in prezent.



Citeste si