Profit peste asteptari la IKEA. China si Rusia, pietele vedeta
IKEA ramane unul dintre retailerii cei mai rentabili, cu o marja de 11,7%, potrivit publicatiei franceze Les Echos. Cheltuielile operationale, excluzand elementele exceptionale, au scazut in perioada analizata cu 2,7%, ceea ce reflecta ameliorarea costurilor structurale.
Din vanzarea de alimente, grupul a inregistrat venituri de 1,1 miliarde de euro.
IKEA, care si-a redus datoriile pe termen lung la 213 milioane de euro, nu a platit dividende proprietarului grupului, Stichting Ingka Foundation.
"Rezultatele din 2009-2010 ne-au depasit asteptarile, cu o crestere a vanzarilor si a cotei de piata in majoritatea statelor. In China si Rusia am inregistrat avansuri de doua cifre. Am evoluat foarte bine si in Europa, unde pietele din sud-est sunt mai volatile. In total au fost deschise 12 noi magazine, in opt tari", a declarat Mikael Ohlsson, directorul general al IKEA, intr-un interviu acordat Les Echos.
Grupul a incheiat anul financiar cu 280 de magazine operationale, in 26 de state, si cu 127.000 de angajati.
Pentru exercitiul financiar in curs, IKEA are in vedere deschiderea a sapte noi magazine si se pregateste pentru un nou val de extinderi.
Magazinul IKEA din Bucuresti, deschis in martie 2007, a inregistrat in anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vanzari de 327,4 milioane de lei, in scadere cu 13% fata de perioada similara anterioara, potrivit datelor anuntate in octombrie de catre retailerul de mobila.