Consiliul National al Audiovizualului (CNA) ar putea sa ia in discutie, in urmatoarea perioada, interzicerea aparitiei copiilor in reclamele la produse alimentare, care sunt difuzate la televiziune si radio, o propunere in acest sens fiind facuta, joi, de membrul CNA Valentin Jucan.

Valentin Jucan le-a facut aceasta propunere colegilor sai din CNA, in sedinta de joi, in timpul analizarii unor spoturi publicitare in care apareau copii. "Va propun amendarea Codului audiovizual, in sensul interzicerii aparitiei minorilor in reclamele la produse alimentare", le-a spus Valentin Jucan celorlalti membri ai CNA, precizand ca, in acest sens, Consiliul ar putea sa poarte discutii inclusiv cu conducerea Spitalului pentru copii din Bucuresti, respectiv cu doctorul Dan Mircea Enescu, potrivit Mediafax.

"O astfel de masura, chiar daca este destul de contondenta la adresa pietei de publicitate, ne este permisa inclusiv de reglementarile comunitare, care spun ca, daca intr-o tara membra a Uniunii Europene exista un segment care necesita masuri legislative mai severe, atat timp cat acestea nu influenteaza in cazul nostru piata de publicitate, intr-o masura majora, acestea pot fi luate, daca sunt in folosul direct al cetatenilor tarii respective. Avand in vedere situatia precara a invatamantului, si aici ma refer la educatia familiala, care tine de ce consuma copiii, care este alimentatia, dar si situatiile pe care le avem aici, la CNA, va propun sa amendam Codul audiovizualului, in sensul interzicerii aparitiei minorilor in reclamele la produse alimentare", a mai spus Valentin Jucan.

O discutie in acest sens ar urma sa fie purtata intr-o alta sedinta a CNA, avand in vedere ca modificarea Codului audiovizual poate fi facuta de Consiliu doar dupa dezbaterea publica a respectivei modificari. De asemenea, membrul CNA Monica Gubernat a spus ca sunt mai multe aspecte de analizat in acest caz, ea referindu-se la reclamele la laptele praf. "Cum se poate face o reclama fara minori la lapte praf?", si-a pus problema Monica Gubernat.

In acest caz, Valentin Jucan a spus ca reclamele la lapte praf trebuie sa fie adresate mamelor. "Te adresezi parintelui, mamei, evident in situatia in care ea este majora. Nu trebuie sa te folosesti de un sugar. Trebuie responsabilizat parintele sa cumpere sau nu (acele produse, n.r.)", a mai spus Jucan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri