Eficientizarea unei afaceri mici. Soluții care funcționează

O afacere mică, de familie, poate să fie extrem de rentabilă și poate oferi un suport financiar consistent, dacă este corect gestionată și dacă vei urmări monitorizarea constantă a fluxului de numerar, ca să fii mereu solvabil, promovarea afacerii pe rețelele sociale, pentru ca elementele care te evidențiază să fie cunoscute, și dacă vei îmbunătăți continuu segmentele care aduc cel mai mare câștig.

Scorul financiar

Este necesar, mai ales pentru întreprinderile mici, să existe o evidență zilnică, săptămânală și lunară a evoluției și tendințelor financiare, a monetarului, vânzărilor și stocurilor. În felul acesta știi exact care este profitul, care sunt produsele sau serviciile cele mai solicitate și poți evalua dacă fac față cererii. Totodată, vei ști din timp ce ajustări sunt necesare pentru a te menține competitiv.

Toate aceste informații care alcătuiesc scorul financiar pot fi perfect ținute în ordine cu un program de gestiune, care face aceste operațiuni, cu maximă precizie, în locul tău. Avantajul programelor de gestiune este că se pot adapta pentru orice tip de afacere, indiferent de domeniul de activitate și pot fi personalizate în funcție de necesități extrem de variate.

Stabilește-ți obiective sustenabile

Este calea prin care te poți mobiliza pentru a obține rezultate din ce în ce mai bune. Obiectivele trebuie să fie pe măsura potențialului real pe care îl are afacerea. Stabilirea unor obiective implică, obligatoriu, o planificare continuă. Niciun obiectiv nu poate fi atins pur și simplu, iar fiecare reușită are în spate o strategie ce configurează ținta stabilită.

De exemplu, creșterea vânzărilor în magazinul online este urmarea unei promovări bine gândite pe rețelele sociale sau a creșterii traficului pe blogul sau site-ului întreprinderii. Iar pentru ca obiectivul să fie atins, trebuie să fii sigur că poți face față cererii și poți achiziționa fie materia primă necesară, fie produsele pe care le comercializezi.

Citeste si:
Câți bani mai are statul pentru a ajuta populația să își izoleze...
Câți bani mai are statul...

Folosește marketingul online

Social media este o modalitate ieftină, eficientă și cu un risc redus prin care îți poți promova afacerea. LinkedIn, Facebook, Twitter și Instagram sunt instrumente bune pentru a te face remarcat. Cu toate acestea, deseori ele nu sunt suficiente și sunt necesare strategii de marketing gândite personalizat pe profilul afacerii, pentru a atrage atenția și pentru a-ți fideliza clienții.

Ia în calcul și faptul că poți investi, fără prea mari beneficii, sume importante în strategia de marketing. Soluția este să cauți strategii cu buget redus pe care să le amplifici, dacă este nevoie, în mod gradual, având grijă ca promovarea să fie în acord cu obiectivele stabilite, iar clienții nou atrași să fie satisfăcuți de produsele sau serviciile pe care le oferi. Un alt demers util este acela de a alege tactici noi de abordare a pieței, pentru a vedea, în mod concret, care sunt cele performante și care merită să fie promovate în planul de marketing.

Monitorizarea tendințelor

Orice afacere – indiferent cât de mare sau de mică este și indiferent de domeniul de activitate – este în mod continuu influențată, pozitiv sau negativ, de evenimentele și schimbările actuale, de interesele sociale și economice (uneori chiar și politice) ale momentului. Orice antreprenor trebuie să fie perfect pus la punct cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul în care activează, în industria din care face parte și în comunitatea locală, pentru a anticipa corect tendințele.

Eficiența maximă apare atunci când ești pregătit să oferi ceea ce se cere la un anumit moment dat. Chiar și așa, trebuie să fii extrem de flexibil și să iei în calcul că în orice moment tendințele se pot modifica și că trebuie să te adaptezi, uneori din mers, la o nouă provocare.

Citeste si:
Ce ar trebui sa urmaresti daca vrei sa ai succes cu o afacere mica
Ce ar trebui sa urmaresti...

Automatizează tot ce se poate automatiza

Un antreprenor nu le poate face pe toate, nici măcar atunci când este vorba despre o afacere foarte mică. Mai mult, este de dorit nici să nu vrei să le faci pe toate. Reacția corectă este aceea de a automatiza tot ceea ce poate fi automatizat. De la trimiterea chitanțelor la furnizori până la ordinele de plată. Automatizarea afacerilor nu este doar un lux; este o necesitate, mai ales atunci când este vorba despre sarcini monotone, repetitive, pe care un soft corect implementat și personalizat le poate face mai bine, mai corect și infinit mai repede decât omul.

Automatizarea crește productivitatea, pentru că te poți concentra pe detaliile care au nevoie de gândire analitică, decizie și intervenție umană.

O afacere crește și rămâne prosperă atâta vreme cât ai abilitatea de a urmări fiecare detaliu, atunci când anticipezi corect și când știi exact care sunt limitele și care este scopul urmărit. Un alt detaliu esențial și care poate contribui la eficientizare este acela de a stabili un plan de afaceri echilibrat care să includă, ca o asigurare, și o variantă B pe care să o poți pune rapid în funcțiune.

Citeste si:
Ce soluții propune fondatorul unui lanț de restaurante pentru...
Ce soluții propune fondatorul...
Sursa foto: unsplash.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri