Spațiul Privat Virtual este o platformă online dezvoltată de ANAF prin intermediul căreia persoanele fizice își pot achita taxele și datoriile către stat. Pentru a te înregistra în Spațiul Privat Virtual nu mai trebuie să mergi până la un sediu ANAF, procesul se poate derula 100% online. Iată mai jos care sunt pașii de înregistrare în SPV ca persoană fizică.

Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu gratuit, accesibil permanent, care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, cum ar fi:

  •    informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;
  •    posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;
  •    informaţii cu privire la contribuţiile sociale.

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Ce site trebuie să accesezi

Primul pas pentru a te înregistra pe SPV este să accesezi site-ul ANAF și să intri în secțiunea Spațiul Privat Virtual. Sunt disponibile două secțiuni: una pentru persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, iar cea de-a doua pentru persoanele fizice.

În fereastra destinată persoanelor fizice trebuie selectată rubrica „înregistrare utilizatori persoane fizice”, vei selecta apoi opțiunea înregistrare cu parolă.

Sursă: Screenshot site ANAF

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Ce date trebuie introduse

Următoarea etapă este cea de încărcare a datelor în platformă. Vei avea nevoie de actului de identitate pentru a introduce date precum CNP-ul și seria cu numărul de buletin.

După introducerea datelor, trebuie creat un cont de utilizator, ca orice admin obișnuit. Există și o întrebare de securitate care are rolul de a veni în ajutor celor care trebuie să își recupereze contul.

Sursă: Screenshot site ANAF

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Cum se face aprobarea

Pe pagina de înregistrare a utilizatorilor, după introducerea datelor de identificare, există mai multe opțiuni de înregistrare: aprobare la ghișeu, identificare la distanță prin mijloace video, verificare număr document și verificare număr înregistrare decizie.

Sursă: Screenshot site ANAF

Conform operatorilor call-center, cele mai facile metode sunt: aprobarea la ghișeu și cea digitală, printr-un apel video. Pentru cea clasică, de la ghișeu, la finalizarea introducerii datelor vei primi un cod cu care trebuie să te prezinți la orice ghișeu ANAF.

Pentru aprobarea la distanță prin mijloace video va trebui să programezi un interviu video cu un reprezentant ANAF. În urma acestui interviu, vei primi aprobarea în cel mult 24 de ore.

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Cum te înregistrezi 100% online

Pentru acest articol am folosit ca metodă de aprobare cea prin interviu video, fiind singurul mod de înregistrare în Spațiul Privat Virtual 100% online. După introducerea tuturor datelor trebuie încărcată pe site o fotografie* cu actul de identitate.

*Atenție: aceasta trebuie să fie în format .zip pentru a putea trece la celălalt pas.

După acest pas vei fi direcționat pe o nouă pagină unde trebuie să introduci un cod de verificare primit pe email.

Sursă: Screenshot site ANAF

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Programare interviu video

Pentru identificarea vizuală online este necesar să te programezi într-un interval de 10 zile de la momentul înregistrării. Această programare se va face AICI.

Pentru serviciul identificare la distanță prin mijloace digitale puteți alege orice județ și unitate fiscală care are calendarul disponibil. Spre exemplu, pentru a face o programare, am ales o unitate din județul Vaslui, fiindcă avea calendarul cel mai liber. În calendar poți alege ziua și ora.

Sursă: Screenshot site ANAF

Interviul video se va desfășura prin intermediul aplicației Zoom.

În situația în care nu poți participa la sesiunea video, conform programării, ai posibilitatea de a efectua o reprogramare prin intermediul aplicației de programari on-line ce poate fi accesată la următorul link: AICI.

În situația în care nu va prezentați la sesiunea de identificare vizuala online la data și ora programate/reprogramate, cererea de înregistrare in SPV se respinge, fiind necesară reluarea procedurii de înregistrare în SPV.

Cum să te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual: Cum se desfășoară interviul video

În timpul sesiunii video este necesar să ai la îndemână actul de identitate și să comunicați funcționarului fiscal datele de identificare. Funcționarul fiscal îți va comunica numele și prenumele, precum și organul fiscal în cadrul căruia își desfășoară activitatea.

Reguli de conduită:

- camera video trebuie să capteze imaginea clar și neobstrucționat;
- camera video trebuie sa fie plasată la o distanță adecvată, care să permită o vizualizare cât mai clară;
- pe cât posibil iluminatul să fi natural, de preferat din față;
- pe tot parcursul sesiunii este obligatorie folosirea unui limbaj și a unui comportament adecvat.

După aprobare trebuie să așteptați email-ul cu confirmarea activării și după aceea te poți autentifica în contul SPV.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri