Este Valentine’s Day rezultatul unei campanii de marketing diabolice, asa cum este etichetata aceasta sarbatoare a dragostei, sau, dimpotriva, marile corporatii nu fac decat sa vina in intampinarea unei nevoi umane?

Teoriile care ar sta la baza succesului de care se bucura la nivel mondial Valentine’s Day, cea a inventiei pur comerciale sau a exploatarii firesti a unei sarbatori cu radacini religioase, au fost analizate pentru Adevarul de doi profesionisti care inteleg fenomenul in profunzime: publicitarul Bogdan Naumovici, fondatorul agentiei 23 Communication Ideas, si sociologul Alfred Bulai.

Cert este ca, indiferent de unde a pornit nebunia Valentine’s Day, pentru comercianti reprezinta o afacere profitabila. Conform estimarilor facute de retailerii din Romania, date oferite cu cateva zile inainte de 14 februarie, vanzarile de ciocolata, cosmetice, vin si flori cresc si de saisprezece ori intre Sfantul Valentin si 8 Martie. Mai exact, a explicat Andreea Mihai, directorul de marketing al unui hipermarket cunoscut in Romania, „romanii sunt euforici cand este vorba de sarbatori. Vanzarile cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare crestere, dupa care urmeaza fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intima.”

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Citeste si:
Aici se fac angajari non-stop si salariile urca la 4.000 de euro
Departamentele in care se fac...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si
VTEX lanseaza in Romania programul VTEX Partner Insights