In conditiile in care in plina criza financiara un roman a alocat un buget de 48.000 de lei pentru achizitia unui inel de logodna, jucatorii din industrie chestionati de wall-street.ro sustin ca aceasta nisa nu a fost afectata de recesiune. Inelul de logodna este un segment relativ nou in piata bijuteriilor, care continua sa castige in popularitate si in randul clientilor romani.

Traditia inelului de logodna a inceput sa castige teren in urma cu circa 7-8 ani, sustine Aurel Manzateanu, proprietarul casei de bijuterii Coriolan, subliniind ca diferenta in cazul acestor obiecte consta in faptul ca importanta diamantului este mai mare comparativ cu cea a aurului.

“Pentru piata aurului din Romania, obisnuita cu pretul per gram pentru bijuteriile din aur, a fost foarte greu de perceput particularitatea inelelor de logodna: diamantul conteaza mai mult decat aurul si pretul per gram al aurului are o proportie infima in pretul final al inelului. Cu cat e mai mare diamantul, cu atat creste pretul inelului. A fost destul de greu de iesit din mentalitatea de tipul: inelul are 2 grame de aur; de ce costa 3000 de lei (de exemplu)”, explica Manzateanu.

Acesta isi aminteste ca in urma cu zece ani majoritatea modelelor de inele de logodna erau importate, in special din Turcia, avand zirconiu in loc de diamante, lucru care reducea masiv pretul final al produsului.

La randul sau, Idil Cubukcu, director general al La Rosa, spune ca romanii nu obisnuiau sa cumpere direct dintr-un magazin de bijuterii, ci preferau sa achizitioneze de la sau prin cunostinte, cele mai cautate modele fiind cele din aur galben, de 14k, cu o piatra centrala semipretioasa.

Retail jobs

Intre timp, cele mai cautate modele de inel de logodna sunt in continuare cele clasice, cu un singur diamant, central, urmate de cele cu forme de floare sau inima.

Potrivit lui Idil Cubukcu, ultimul trend in materie de inel de logodna este cel realizat din aur roz cu piatra centrala din diamant si cu diamante mai mici dispuse pe lateralele inelului.

Pe de alta parte proprietarul Coriolan spune ca romanii aloca un buget minim de 1.500 de lei, in timp ce maximul depaseste 6.500 – 7.000 de lei pentru achizitia unui inel de logodna. Mai mult, anul trecut casa de bijuterii a vandut un inel de logodna cu pretul de 15.000 de lei, iar online pretul celui mai scump model vandut a fost de 9.190 lei.

In cazul La Rosa, preturile inelelor de logodna pornesc de la 1.200 de lei si ajung in prezent pana la 35.000 de lei. CEO-ul casei de bijuterii afirma insa ca cel mai scump inel de logodna a fost vandut in 2012 pentru pretul de 48.000 de lei.

Citeste si:
TEILOR primește 8 mil. de euro de la EximBank pentru extinderea în...
TEILOR primește 8 mil. de...

“Criza nu a provocat o scadere a vanzarilor de inele de logodna, ci mai degraba o crestere. Daca la inceputuri clientii optau pentru inelele de aur de 14 k, cu zirconiu, acum mai putin de 2% din clientii nostri mai comanda inele de logodna cu zirconiu si 85% aleg modele realizate din aur de 18 k. Durata de cautare a modelului preferat nu s-a schimbat, a ramas in continuare la 2 vizite”, completeaza Aurel Manzateanu.

De asemenea, Idil Cubucku considera ca romanii sunt mai informati si mai selectivi in alegerile pe care le fac, un rol important avandu-l mediul online.

Potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 1.000 de persoane, proaspat-casatorite, 89% dintre barbati au oferit un inel de logodna in momentul cererii in casatorie, alocand pentru aceasta achizitie salariul obtinut pentru aproximativ doua saptamani de lucru. Mai mult, aproximativ jumatate dintre barbatii chestionati au organizat acest moment timp de o luna de zile, in timp ce doar 2% spun ca au alocat peste un an pentru a-si cere partenera in casatorie.

Aproape 24% dintre femei sustin ca locul ales pentru cererea in casatorie este mai important decat elementul surpriza (23%) sau inelul in sine (22%).

Citeste si:
Ministrul Finanţelor pregăteşte un buget echilibrat pentru 2022
Ministrul Finanţelor...

Pe de alta parte, datele Asociatiei Bijuterilor din SUA arata ca americanii cheltuie mai putin cu 25% pentru un inel de logodna fata de 2006, mai exact aproximativ 4.000 de dolari.

In schimb, un raport realizat de o firma de imobiliare releva faptul ca prioritatile cuplurilor se schimba, astfel incat 50% dintre femei vad mai importanta decat achizitia unui inel de logodna plata unei rate pentru o noua casa.

Sursa foto: Inel de logodna, Shutterstock.com
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri