Izabela Mandoiu poate fi un exemplu pentru tinerii care vor sa construiasca ceva pe cont propriu, dar inca nu au curaj sa renunte la siguranta jobului. Este drept ca tanara a facut treptat trecerea de la angajat la antreprenor, insa a indraznit sa parieze economiile din salariu pe o afacere care a crescut inspirata de tipologia femeii de la tara.

Izabela Mandoiu lucra ca manager de calitate la o firma de constructii cand a decis sa intre in afaceri, in 2008, cu 5.000 de euro si cateva modele de haine. Asa a inceput sa creeze un mic business in design vestimentar, fara studii in domeniu, ci doar cu documentare si initiativa.

"In 2007 am fost cu Work and Travel in America si eram fascinata de Victoria's Secret. Apoi cand m-am intors in tara m-am tot gandit ce sa fac si am zis ca mie mi-ar placea sa fac haine. M-am interesat de fabrici care lucrau in sistem lohn. Nu cunosteam pe nimeni in domeniu, am cautat pe Internet si am gasit pe cineva care avea o fabrica cu multe croitorese cu care am vorbit despre care este procesul si cum se face. Nu m-am gandit nicioadata la riscuri. Daca am stiut ca vreau ceva, am actionat", povesteste acum tanara despre inceputurile ei ca antreprenor, cu bani economisiti si un mic imprumut.

Izabela Mandoiu (foto sus) a inceput cu o investitie initiala de 5.000 de euro in materiale si mana de lucru, care s-a dublat in doi ani. De altfel, in primii ani, micul sau business a fost sustinut din castigurile aduse din vanzarea produselor si din salariu.

Retail jobs

"Am facut ulterior un curs de design vestimentar, dar sa stii ca cel mai mult inveti tot tu lucrand. Apoi cand am inceput sa-mi fac atelierul, atunci am invatat cel mai mult: inveti produsul, vezi ce nu iese, cum se coase, cum se imbina. Asa inveti cel mai mult, din experienta proprie", sustine antreprenoarea.

Cum s-a diferentiat de alti designeri: a pariat pe femeia de la tara si motivele traditionale

Timp de 4 ani, Izabela a creat piese vestimentare diverse pe care le-a vandut in magazinele Dada si la targuri, insa din 2012 a decis sa intre pe o nisa putin acoperita in Romania: haine cu motive traditionale. "Am mers pe aceasta nisa pentru ca este o sursa de inspiratie continua si nu se epuizeaza deloc. Tipologia femeii de la tara este primul lucru care ma inspira pe mine. Femeia de la tara poarta fusta dreapta, merge in gradina in fusta dreapta. Noi la oras nu mai purtam fuste drepte atat de mult", spune Izabela Mandoiu.

Tanara a mers din casa in casa in satul natal pentru a cumpara ii si alte piese traditionale de care sa se foloseasca in crearea produselor sale. Astfel, designerul face rochii, bluze si mantouri cu motive traditionale atat prin comanda, cat si pentru colectiile anuale. De asemenea, Izabela colaboreaza cu doua femei in varsta din satul natal care realizeaza ii de mana si la gherghef. In functie de modul de lucru, o ie ajunge sa coste si 3.000 de lei, mai ales daca este lucrata manual.

Citeste si:
Recrutarea de personal străin în România. Cât costă și cât durează
Recrutarea de personal străin...

Sursa foto: Izabela Mandoiu

In 2014, Izabela a deschis propriul atelier de creatie, cu o investitie de 7.000-8.000 lei. Tot atunci a renuntat la job pentru a se dedica atelierului, unde in prezent are 5 angajati, care se ocupa de cele doua colectii pe an, primavara-vara si toamna-iarna, cu cate 20-25 de piese pe colectie.

Antreprenoarea vinde 100 de produse lunar, iar cele mai cautate sunt rochiile din jerse, care costa 450 lei. "Se vand si iile, dar iile nu sunt un produs pe care sa si-l permita oricine. Clientele trebuie sa aiba curaj sa poarte o ie si sa aiba o anumita atitudine", explica designerul, care de curand a lansat o serie de tricouri cu proverbe romanesti.

Clientele sale au intre 22 si 42 ani, sunt din toata tara, inclusiv din comune indeparte sau din Brazilia. Totodata, antreprenoarea primeste comenzi si de la barbati, atat in atelier, cat si in online. In 2015, Izabela Mandoiu a inregistrat o cifra de afaceri de 20.000 euro, iar anul acesta se asteapta la o crestere de 20%.

Citeste si:
Industria de fashion poluează râurile din Africa: apa capătă...
Industria de fashion poluează...

"Online-ul e principalul canal de vanzare. Imaginea din online intotdeauna vinde. Daca ai o imagine buna in online, sigur atragi clientul, care vine ulterior la atelier. Lumea care vine la atelier tot din online afla. Si la targuri vine pentru ca au aflat din online. In final, totul se intampla online. Pozele sunt foarte importante. Sunt femei care se intreaba dar cu ce asortez bluza sau fusta asta?. In momentul in care vad o poza in care piesele sunt asortate, zic ca asa vor sa se imbrace", conchide antreprenoarea.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Sursa foto: Izabela Mandoiu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri