Isabela Popa este o antreprenoare care ii provoaca pe adulti sa intre in universul jocului. Desigur, cei mai incantati de produsele pe care aceasta le vinde sunt copiii, insa supriza cea mai mare a venit din partea barbatilor. De mai bine de doi ani, Isabela este distribuitorul oficial in Romania (si unicul) al brandului olandez Pixel Hobby.

Dupa multi ani in care a lucrat in turism, Isabela Popa si-a facut loc intr-o piata condusa de giganti care valoreaza sute de milioane de euro, cea a jocurilor si jucariilor. Drumul nu a fost usor, dar Isabela nici nu si-l dorea facil. Dupa ce a descoperit nisa jocurilor de tip puzzle, a studiat piata timp de aproape 10 ani, a analizat oportunitatile de dezvoltare, a ramas motivata, nu s-a lasat descurajata in fata niciunui "nu", a gasit mereu solutii creative, in 2016 a lansat Pixel Art by Roselini.

"Lucram in domeniul hotelier atunci cand i-am cunoscut pe producatorii Pixel, olandezi. Se intampla in 2007, in timpul unei vizite pe care acestia au facut-o in Romania pentru a vedea daca exista o piata de desfacere pentru produsele lor. Am vazut imediat oportunitatea, nu neaparat de business, cat o nisa foarte frumoasa si o pasiune foarte frumoasa", a povestit Isabela Popa, Managing Director Pixel Art by Roselini, pentru wall-street.ro.

In Olanda, business-ul a fost lansat in 1980, fiind adaptat si modificat de mai multe ori de-a lungul anilor. In afara de Romania, in prezent, jucariile Pixel se vand in Spania, Germania, Franta, Olanda, Belgia, Luxemburg, Elvetia, Cehia, Polonia, Marea Britanie, Irlanda de Nord, Noua Zeelanda, SUA.

Citeste si:
ANOFM: 320 locuri de munca vacante in UE
ANOFM: 320 locuri de munca...

Odata ce i-a cunoscut pe fondatorii Pixel si a vazut pasiunea cu care fac acest business, Isabelei a inceput sa i se contureze imaginea business-ului adaptat pietei din Romania. La inceput mai pixelata, apoi din ce in ce mai clara. A facut singura un studiu de piata si a vorbit cu persoanele care ar fi putut sa fie interesate de produsele Pixel.

Proprietarii din Olanda nu au vazut in Romania o piata potrivita pentru business-ul lor, asa ca Isabelei nu i-a fost usor sa ii convinga sa investeasca in ideile ei. Timp de aproape 10 ani a urmat un schimb de mailuri intre cele doua parti, un proces care i-a dovedit Isabelei ca "daca vrei, se poate", iar producatorilor straini ca un om determinat este extrem de greu de oprit.

Imi ziceau "nu" de 10 ori si eu veneam cu a 11-a varianta. Nu a fost o discutie usoara. Sunt foarte recunoscatoare ca au avut incredere in mine pana la final.

Isabela Popa, antreprenor

Citeste si:
Studiu: 1 din 2 romani viseaza sa fie patron sau freelancer
Studiu eJobs: Desi cred ca...

"In 2015 m-am dus in Olanda, acasa la producatori, cu un plan de business bine pus la punct. Cand am ajuns la ei am avut sentimentul ca ma asteptau de mult. Au fost impresionati sa vada ca am ramas constanta si hotarata. Chiar daca nu eram un client mare, au fost receptivi la planurile de personalizare cu care m-am dus la ei", a povestit Isabela.

Pentru ca Romania era o piata diferita de celelalte, antreprenoarea a venit cu o noua abordare: organizarea de ateliere, cu accent pe dezvoltarea personala.

Citeste si: Educatia timpurie in Romania, o investitie de 80 de milioane de lei

Investitia de 30.000 de euro si primele comenzi

Precomenzile au venit inca din 2015, iar din 2016 a inceput cu primele ateliere. "Materiale le primesc din Olanda. Noi in Romania facem tiparele pentru tablouri personalizate. Le pot face si clientii", a explicat Isabela.

Citeste si:
Emagic: Daca vreti o schimbare in Romania, implicati-va!
Mesajul organizatorilor...

Investitia a fost de circa 30.000 de euro. Cei mai multi bani i-a cheltuit pe promovare. "Am investit in promovare pentru ca lumea nu intelegea ce vindem. Oamenii vedeau produsele Pixel pe magazinul online, insa pana nu le vedeau fizic, nu intelegeau ce sunt", a spus aceasta.

Astfel ca, primul an de business a fost dedicat atelierelor gratuite. "Primul atelier organizat a fost o surpriza. Au venit oameni mult mai multi decat ne asteptam, dublu chiar. Nu a venit niciuna dintre persoanele care s-au inscris (20 la numar), in schimb au venit alte 48 de persoane. Nu am avut suficiente scaune. Mi-am sunat prietenii care au venit cu scaune si mese de acasa. Efectiv, a fost o surpriza. Si asa au fost toate celelalte ateliere pe care le-am organizat. Toate ateliele au insemnat investitii destul de mari", a povestit Isabela.

Au urmat parteneriatele cu gradinte, scoli si centre educationale. In prezent, partenerii Pixel Art by Roselini sunt din Bucuresti si Sibiu. Cea mai mare deschidere catre acest tip de business au avut-o gradintele si scolile particulare. In fata propunerii Isabelei, directorii institutiilor de invatamant de stat si-au aratat limitele.

"Foarte deschise au fost scolile si gradinitele particulare. Inca de la inceput au avut foarte mare deschidere. Multe gradinite de stat si particulare care au fost reticente inca de la inceput, nu si-au schimbat parerea cu timpul. In scoli si gradinite exista un procent mic de directori deschisi, care sa vina cu ceva nou, nu ceva standard cu care sa mearga la sigur. Nu sunt receptivi, nu sunt deschisi catre nou, nu sunt interesati", a declarat antreprenoarea.

Isabela a lucrat si cu copiii cu autism. A fost o surpriza sa ii vada cum lucreaza cu produsele Pixel, pentru ca nu urmeaza un tipar, la fel ca ceilalti copii. Parintii au fost incantati de rezultate.

Interes pentru jucariile a fost si din partea corporatiilor, care au comandat produse pentru spatiile de relaxare de la birou, dar si pentru teambuilding-uri.

Adulti care dau in mintea copiilor

Desigur, copiii sunt cei mai mari fani ai produselor Pixel, insa supriza cea mai mare a venit din partea barbatilor.

Mizam foarte mult pe clienti femei, iar surpriza a venit din partea barbatilor (multi medici si IT-isti). O surpiza placuta din partea barbatilor, care se joaca, fac cadouri foarte frumoase. De Craciun si de Valentine's Day, barbatii sunt cei mai multi clienti, pentru ca fac cadouri personalizate iubitelor

Isabela Popa, antreprenoare

"Ne adresam unui public extrem de restrans (15% - 20% din populatie), interesat de dezvoltare personale, de creativitate, de creatie, de petrecerea timpului liber de calitate", a adaugat aceasta.

Beneficiile pentru copii sunt evidente, iar parintii (chiar daca unii sunt reticenti la inceput) vad avantajele si sustin noul hobby al celor mici. "Ii deconecteaza de la gadget-uri, ii calmeaza, le pune mintea la contributie, pentru ca atunci cand se joaca cu jucariile Pixel isi folosesc atat creativitatea, cat si ratiunea. In plus, copiii descopera calitati care o sa-i ajute pe viitor. Le incurajeaza spiritul de competitie, invata sa lucreze in comunitate, invata sa lege prietenii frumoase", a precizat antreprenoarea.

Obstacole intr-un business cu jucarii

Dincolo de costurile foarte mari cu promovarea produselor, Islabela spune ca cel mai greu, de cand a lansat business-ul, i-a fost atunci cand s-a lovit de reticenta adultilor. "Cele mai mari obstacole au fost cei 75% - 80% dintre parintii reticenti si cei 75% - 80% dintre directorii de scoli si gradinite care nu au fost receptivi", a spus Isabela.

As vrea sa vad o deschidere mai mare din parte directorilor de scoli catre lucruri care aduc plus valoare. Orele de creativitate din scoli sunt foarte importante. Avem nevoie de creativitate, asta ne diferentiaza si ne aduce o valoare in plus fata de copiii cu mult mai multe posibilitati din alte tari din Europa. Daca vrem sa fim competitivi, trebuie sa ne dezvoltam creativitate

Isabela Popa, antreprenoare

"Cei mai multi parinti isi indruma copiii catre materii mai practice si pun in plan secund artele si il priveaza pe copil de lucrurile care il atrag cel mai mult si pe care le fac cu placere si care ii dezvolta abilitatile naturale. Trebuie sa existe un echilibru ca sa ai cele mai bune rezultate. Copiii din Romania sunt foarte creativi, iar parintii nu sunt constienti ca acesta este atu-ul lor in viata, fata de copiii care au acces la un sistem de educatie performant", a completat aceasta.

Recomandari pentru antreprenori

- Sa inceapa cu produsul care le este cel mai familiar si vad ca are potential. "Este foarte usor sa te blochezi in piata cu produse care tie iti plac, dar care nu se vand. Trebuie sa fii foarte obiectiv, sa testezi piata inainte sa te apuci de business", a spus Isabela.

- Sa te pregatesti psihic, pentru ca vei auzi foarte multi oameni in jurul tau care te vor descuraja. "Tot ce inseamna hobby, relaxare, joaca este perceput ca fiind neserios, mai ales daca nu ai un job stabilit", a mai spus antreprenoarea.

- Sa stii cand sa te opresti si sa iei o pauza. "Trebuie sa inveti sa faci diferenta intre a fi obosit si a vrea sa renunti", a conchis Isabela.

Citeste si: O antreprenoare a investit zeci de mii de euro pentru a-i oferi fiicei sale acces la o educatie de calitate


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti