Cum poate deveni Bucurestiul un brand al creativitatii

Andrei Bortun mizeaza ca Bucurestiul poate avea un brand de creativitate, asa cum e si Berlinul. Am vorbit la “Ziua Zero” despre ideea unui Cartier Creativ al Bucurestiului.

Andrei Bortun e CEO al “The Institute”, unul dintre polurile creativitatii bucurestene, formate in jurul unei agentii de publicitate si comunicare. Acum, Bortun vrea sa coaguleze industriile creative din Bucuresti in jurul unui cartier creativ, care sa aiba amploarea, pe termen lung, a cartierelor din Berlin.

“Plecam din zona Cismigiu, Brezoianu, urcam pe langa Calea Victoriei, pana la facultatile de arte plastice, Calea Grivitei, Piata Matache, Berzei, Elisabeta. Ca dimensiune, probabil ca are de 4-5 ori mai mult decat ce inseamna Centrul Vechi astazi”, spune Bortun.

Creativii: ambasadori fara de tara

“Romania are astazi niste ambasadori minunati in industriile culturale si creative. Daca vorbim despre pictura, advertising, IT si digital, daca vorbim despre film si muzica. Avem ambasadori minunati, dar fara tara. Nu exista infrastructura fizica sau de alt tip care sa stie sa coaguleze acest talent, acest tip de vibratie, care da ca rezultat succesul despre care vorbeam mai devreme”, a spus Bortun la emisiunea “Ziua Zero”.

“In alte orase, astfel de cartiere au aparut excentric sau pentru a regenera urbanistic orasul. Dar asta se intampla in orase unde centrul a ajuns la preaplin cultural. Suntem departe de a ne plange ca e prea multa efervescenta in zona Cismigiu, Gara de Nord, Matache”, a mai spus CEO-ul The Institute.

In plus, Andrei Bortun nu trateaza cultura ca un lucru elitist, care se face doar in sali de teatru sau in galerii de arta. Cartierul Creativ al Bucurestiului se poate forma si in jurul zonei de “crasme” cu aer occidental, cele in care vezi tinerii orasului discutand, ascultand concerte.

“Asemenea cartierelor creative vechi, care au aparut organic, in jurul facultatilor de arte plastice, iata avem cele doua sedii ale Facultatilor de Arte Plastice, avem Liceul Nicolae Tonitza, avem Casa Radio, avem viitorul sediu al Ordinului Arhitectilor. Avem o zona de carciumi, cele mai europene, cu cel mai berlinez si stockholmez aer posibil: Control, Eden, J'Ai Bistrot, Apollo 111, Beans and Dots. Am putea trata cultura altfel decat o majoritate e obisnuita, uitandu-ne si spre agentii de digital, agentii de design vestimentar, tot felul de ateliere”, spune Bortun.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri