Semnatura personala

Ce poate fi mai definitoriu la o persoana decat parfumul? Fie ca este vorba despre o aroma lemnoasa, orientala, florala sau dulce, aceasta te reprezinta si poate spune multe lucruri despre tine. Te completeaza si este mai mult decat un simplu accesoriu. Multe femei spun ca parfumul are capacitatea de a le schimba starea de spirit, de a le binedispune. Insa, la fel cum tocurile nu sunt cea mai buna alegere la picnic, nu poti purta acelasi parfum mereu, indiferent de situatie. O femeie eleganta va acorda intotdeauna atentie alegerilor pe care le face din acest punct de vedere. Iar atunci cand vine vorba de locul de munca, exista doua reguli pe care este recomandat sa le respecti. In primul rand, nu alege un parfum foarte puternic pentru ca risti sa provoci neplaceri colegilor de birou. Unele companii chiar interzic folosirea parfumului din cauza alergiilor sau a altor sensibilitati ale angajatilor.

Apoi, acorda atentie cantitatii. Chiar si un parfum lejer, de zi, poate deveni deranjant atunci cand e prea mult. Doua pufuri sunt de obicei suficiente.

Modul in care arati

Primul lucru pe care ceilalti il vad la tine este modul in care arati, iar studiile releva faptul ca este nevoie de doar cateva secunde pentru a lasa o prima impresie. Desi o astfel de concluzie poate parea intimidanta, de fapt, poti folosi acest lucru in avantajul tau. Si nu este nevoie sa iti golesti contul din banca. Trebuie doar sa pui in aplicare cateva sugestii simple:

  • Alege-ti tinuta cu grija. Atat la birou cat si la intalnirile sau sedintele de afaceri trebuie sa arati exemplar. Daca nu esti sigura de ce ar trebui sa porti la un anumit eveniment, contacteaza organizatorul si intreaba-l ce tinuta ar fi cea mai potrivita. Nu purta niciodata haine sifonate sau patate si acorda atentie pantofilor. Totodata nu exagera cu accesoriile. Mai putin inseamna intotdeauna mai mult din acest punct de vedere.
  • Ajusteaza-ti postura. Foarte multe persoane nu acorda atentie posturii, desi pozitia adoptata spune foarte multe despre tine, atat cand mergi, cat si cand stai jos. Indreapta-ti umerii, tine-ti spatele drept si privirea inainte, niciodata in podea. In mod contrar, vei transmite nesiguranta celor din jur.
  • Fii constienta de expresia fetei. Chiar daca este practic imposibil sa zambesti tot timpul, incearca sa nu te incrunti. O expresie relaxata transmite incredere si deschidere.

Felul in care vorbesti

O femeie eleganta este atenta la modul in care se adreseaza celorlalti. In mediul profesional este important sa tii cont de cateva reguli simple, dar esentiale:

6 greseli care iti pot afecta...
Citeste si: 6 greseli care iti pot afecta serios cariera
  • Exprima-te clar, pe intelesul tuturor. Atunci cand ai ceva de spus, fii sigura ca formulezi fiecare propozitie scurt si cuprinzator, astfel incat sa te faci inteleasa de toti cei care iau parte la discutie. De asemenea, nu folosi un limbaj pe care l-ar putea intelege doar o parte din cei prezenti, cu termeni derivati dintr-o alta limba sau in dialect.
  • Zambeste des si mentine contactul vizual. Astfel iti incurajezi interlocutorul la dialog si te faci placuta intr-o conversatie. Totodata, dai de inteles ca esti atenta.
  • Fii atenta la ceilalti. Atunci cand te afli intr-o discutie, nu te lasa distrasa de alte ganduri sau de alte sarcini. Invata sa le acorzi celorlalti toata atentia ta si ei se vor simti apreciati si respectati.
  • Nu vorbi despre viata ta personala. Chiar daca te-ai imprietenit cu unii colegi, evita sa discuti viata ta personala atunci cand esti la birou. Nu este un mediu potrivit si, in plus, iti asumi riscul ca detaliile povestii tale sa ajunga si la alte persoane din departament.
  • Nu vorbi prea mult despre tine. Chiar daca ai o multime de pasiuni si ai avut nenumarate experiente, in diferite domenii, evita sa vorbesti prea mult despte tine. Nu vrei sa lasi impresia ca te lauzi sau ca esti egocentrista.

Eleganta si comportamentul

Pentru a lasa cu adevarat impresia unei femei elegante trebuie sa fii mereu atenta la comportamentul tau. Nu scapa din vedere urmatoarele lucruri:

  • Afiseaza o atitudine sobra. Este important sa lasi impresia celor din jur ca esti o persoana echilibrata. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti la simtul umorului. Evita insa sa atragi atentia prin gesturi copilaresti sau exagerate in orice sens.
  • Investeste in tine. Informeaza-te permanent, citeste, asculta muzica, viziteaza muzee sau urmeaza un curs de limbi straine. Iti vei imbunatati cultura generala si vei putea aborda mai multe subiecte de discutie. Iti vei petrece timpul liber cu folos si, in plus, poti descoperi noi hobby-uri.
  • Evita barfele. In primul rand evita intotdeauna sa vorbesti despre o persoana care nu este de fata sau sa iei parte la astfel de discutii. Trebuie sa stii ca povestea se va repeta si atunci cand vei fi tu cea care va lipsi din grup. Pentru a nu ajunge la randul tau tinta discutiilor rautacioase, mai bine stai deoparte de astfel de persoane.
  • Invata despre ceilalti. Atunci cand trebuie sa calatoresti in interes de serviciu, informeaza-te despre obiceiurile tarii sau ale locului in care urmeaza sa mergi. Invata notiuni de baza in limba resprectiva si sigur vei fi apreciata pentru straduinta ta.
  • Fii mereu politicoasa si respectuoasa. Nu uita niciodata sa multumesti, respecta spatiul personal al celorlalti si adreseaza-te politicos tuturor colegilor. Pe scurt, comporta-te cu ceilalti exact in acelasi fel in care iti doresti ca ei sa se comporte cu tine.

Eleganta este o calitate care se invata, motiv pentru care e foarte important sa fii o persoana autodidacta. Atunci cand simti ca exista anumite lucruri pe care ai vrea sa le imbunatatesti la tine, ia atitudine in aceasta privinta. In acest fel vei deveni mereu o varianta mai buna a ta.

Sursa foto: Shutterstock