Lipsa unui program de somn: Vietile noastre sunt in concordanta cu ritmul circadian (cunoscut si ca ceasul biologic). Mergand la culcare la ore diferite in fiecare noapte, rupem acest ciclu, lucru care poate duce la somnolenta si oboseala. Este bine sa te obisnuiesti sa mergi la culcare la aceeasi ora in fiecare noapte.

Mai mult somn in weekend: Daca dormi 5-6 ore pe noapte in timpul saptamanii, iar in weekend iti place sa prelungesti timpul petrecut in pat, din nou rupi ritmul biologic al corpului. Pentru a evita acest lucru, incearca sa nu modifici timpul de trezire cu mai mult de o ora. Tulburarile de somn cresc riscul aparitiei obezitatii, a diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare.

Amanarea alarmei: 15 minute de amanare a alarmei nu te vor ajuta cu nimic. Poti cadea in faza de somn adanc si te veti simti mult mai obosit la trezire. Cel mai bine este sa iti setazi alarma pentru ora la care chiar trebuie sa te dai jos din pat si sa iti antrenezi vointa.

Lumina in camera: Daca ochii capteaza lumina, corpul suprima productia de melatonina, ceea ce poate duce la tulburari de somn. Acest efect se aplica atat in cazul luminii naturale, cat si la cea artificiala, cum ar fi un led TV stralucitor sau ecranul luminos al telefonului mobil. Deci este mai bine sa opresti complet toate elementele electronice din dormitor.

Lipsa micului dejun: Micul dejun te ajuta sa dai startul ceasului biologic care monitorizeaza timpul pana la urmatoarea odihna. Daca trece prea mult timp intre trezire si prima masa, corpul tau creste nivelul cortizolului - hormonul stresului.

Consumul de alimente dulci sau care contin amidon inainte de somn: Mancatul inainte de somn este daunator nu doar pentru corp, ci si somnului. Acest lucru este valabil mai ales pentru alimentele cu un indice glicemic ridicat, care cresc nivelul cortizolului din organism. Efectul acestuia dureaza 5 ore, deci ar fi mai bine sa renunti la pizza, prajituri si cartofi cu 5 ore inainte de a te baga la somn si sa le inlocuiesti cu alimente mai usoare, cum ar fi iaurtul sau carnea cu un continut scazut de grasimi.

Un dormitor supraincarcat: Un dormitor supraincarcat este o reamintire a sarcinilor pe care nu le-ai terminat in timpul zilei, spun cercetatorii. In schimb, o camera ingrijita si un pat facut cu lenjerie proaspat spalata si parfumata te stimuleaza sa mergi la culcare mai devreme. Pentru un somn bun, ordoneaza-ti in mod regulat lucrurile din dormitor.

Un dus fierbinte chiar inainte de culcare: O baie calda te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi usor, dar nu trebuie facuta chiar inainte de a merge la culcare. Scaderea temperaturii corpului este unul dintre semnalele pe care corpul le transmite atunci cand ai nevoie de somn, iar un dus fierbinte perturba acest semnal. Pentru a preveni acest lucru, fa dus cu cel putin 1,5 sau 2 ore inainte de culcare.

Adormi usor si te trezesti bine

Bazate exclusiv pe extracte naturale standardizate, atent selectionate pentru a conferi un somn linistit si odihnitor, produsele din gama BienDormir induc somnul in mod natural, oferindu-i organismului tau o stare de calm si relaxare. In plus, la trezire nu apare starea de somnolenta reziduala specifica somnului indus de medicamentele de sinteza.

Daca insomnia te viziteaza din cand in cand, atunci iti recomandam Bien Dormir Forte. Prin combinatia de extract uscat de passiflora, mac californian si melatonina, contribuie la reducerea timpului necesar pentru a adormi si la atenuarea tulburarilor de somn. Poti lua o capsula pe seara daca lucrezi pe timp de noapte sau in conditii de iluminare artificiala, daca schimba fusul orar, ai o perioada super incarcata sau te confrunti cu o oboseala cronica. De asemenea, BienDormir Forte este recomandat si persoanelor varstnice, la care secretia fiziologica de melatonina este redusa.

In cazul in care insomnia ta este cronica, iti recomandam Bien Dormir Rapid. Prin continutul sau de extract uscat de valeriana, passiflora si mac californian, produce o stare de relaxare necesara instalarii somnului, imbunatateste calitatea acestuia, asigurand functionarea organismului in conditii optime. Bien Dormir Rapid vine in sprijinul persoanelor care au tulburari ale duratei si calitatii somului, insomnii cauzate de starile de neliniste, stres sau tensiune nervoasa.