Importanta pauzei de pranz si a unei alimentatii variate nu ar trebui sa fie insa subestimate. Dieta are un impact direct asupra productivitatii, iar o alimentatie sanatoasa si echilibrata este esentiala ca angajatii sa mentina un nivel de energie constant pe parcursul zilei. In plus, pauza de pranz nu este o pierdere de vreme, ci ajuta la scaderea nivelului de stres si la cresterea productivitatii si a creativitatii, conform Forbes. Iata cateva idei utile ca sa eviti monotonia care se poate instala dupa o vreme la pranzul de la birou:

1. Alterneaza mancarea adusa de acasa cu cea comandata

Atunci cand comanzi mancare, economisesti timp si ai ocazia sa incerci preparate care iti plac sau pe care nu le-ai mai incercat. Poti incerca un sistem mixt: in unele zile sa iti aduci mancarea de acasa, iar in altele sa o comanzi. Ca sa nu te plictisesti, e bine sa nu apelezi doar la singur restaurant. Poti varia usor restaurantele din zona cu o astfel de aplicatie, ca sa nu te limitezi la o singura bucatarie sau un singur stil de gatit. Spre exemplu, daca lucrezi la un birou din Bucuresti si vrei o pizza la pranz, poti opta pentru un astfel de serviciu de livrare pizza Bucuresti, care reuneste, printre altele, mai multe restaurante cu specific italian.

2. Evita alimentele care te fac neproductiv

Anumite alimente te pot lasa somnolent si fara energie, afectandu-ti productivitatea. De aceea, e bine sa eviti sa mananci fast food, alimente bogate in grasimi sau in zahar. Exclude din pranzul tau de la birou produse precum carnea procesata, carnea prajita, dulciurile si produsele de patiserie. De asemenea, ca sa eviti somnolenta dupa masa, evita sa mananci prea mult deodata, nu sari peste micul dejun si nu amana sa iei masa.

3. Pregateste-ti caserole pentru toata saptamana

In timpul saptamanii, poate fi dificil sa gasesti timpul necesar pregatirii mancarii pentru birou. In loc sa te multumesti cu un sandvis plictisitor, inspira-te din trendul „meal prep” si pregateste duminica 5 caserole diferite, una pentru fiecare zi a saptamanii de munca. Iata cateva sugestii utile:

Dupa 7 luni si 300.000 de...
Citeste si: Dupa 7 luni, Glovo se extinde in alte orase din tara
  • Include legume si fructe proaspete in meniul tau.
  • Chiar daca repeti ingredientele, nu repeta retetele. Ai facut pui grill? Intr-o zi il poti manca simplu, cu o garnitura de orez si legume la tigaie, iar in alta zi il poti manca cu sos.
  • Foloseste legume congelate ca sa nu mai pierzi timp curatand si sectionand ingredientele.
  • Creeaza mese echilibrate, care contin o sursa de proteine (cum ar fi peste, pui, oua, linte, fasole, branza), cereale integrale (orez integral, paine integrala) si legume.
  • Asigura-te ca alimentele se pastreaza bine. De exemplu, carnea poate fi tinuta in frigider cel mult patru zile, asa ca, daca iti pregatesti duminica mancarea pe toata saptamana, poti pune la congelator cateva portii, potrivit menshealth.com.

4. Inspira-te din cele mai populare pranzuri la birou din jurul lumii

Daca te-ai intrebat ce se mananca la birou in alte tari, un studiu din 2017 realizat de Viking raspunde la aceasta intrebare:

  • SUA: pizza cu pepperoni, inghetata cu ciocolata, bomboane si suc.
  • Germania: carnati cu curry, cartofi prajiti, un mar si cafea.
  • Austria: snitel cu salata si cartofi condimentati cu ierburi.
  • Italia: paste cu ton, masline si rosii proaspete, salata si espresso.
  • Franta: sandvis cu sunca si unt, placinta de mere.
  • Olanda: sandvis cu branza gouda, mere si struguri.

Sursa foto: Shutterstock