Daca esti tipul de turist care adora sa se plimbe prin duty free-urile din aeroport, probabil ca te-ai intrebat macar o data daca achizitionarea din aceste magazine te ajuta intr-adevar sa faci economii sau este doar marketing. Marita oare sa pastrezi o parte din bugetul de vacanta pentru a cumpara suvenire, parfumuri sau produse traditionale de la retailerii de pe terminale sau ar fi fost mai bine sa faci shopping inainte de a ajunge la aeroport?

Cum verifici preturile din duty free

Produsele „duty free” exclud din pretul final atat TVA-ul, cat si accizele (taxele impuse de catre guvern pentru produsele din tutun si alcool). Asadar, daca achizitionezi produse "duty free" inseamna ca nu platesti taxele aferente acelui produs in tara in care ai facut achizitia. Dar, se reflecta intr-adevar aceasta scutire de taxe in pretul de la raft? Ei bine, asta depinde de tara si aeroportul de unde faci shopping. Duty Free Adict este o platforma care iti compara preturile din cele mai importante tari si aeroporturi din lume, ajutandu-te astfel sa iti dai seama daca merita sau nu sa faci cumparaturi in aceste magazine. Poti compara atat preturile de pe diferite aeroporturi pentru un anume produs, cat si pretul acestuia in afara aeroporturilor.

Cat timp petrec si ce cumpara pasagerii din duty-free

Odata ce au trecut de procedurile de securitate, calatorii au adesea timp pana la imbarcare, dar nu au unde sa mearga, tranformandu-se astfel intr-un public "captiv" pentru magazinele amplasate pe terminale.

Iar amploarea acestui public nu este deloc de neglijat de catre retailerii din aeroporturi. De exemplu, peste 260 de milioane de pasageri au tranzitat anul trecut aeroporturile britanice, doar prin Heathrow trecand peste 75 de milioane de persoane. Nici Romania nu sta rau la acest capitol: in 2018, traficul total pe aeroporturile din Romania a ajuns la 21,8 milioane de pasageri, aproape 14 milioane fiind doar pe aeroportul Otopeni.

Asadar, clienti exista, dar, pentru a-i atrage de partea lor, retailerii din aeroport trebuie sa stie ce ii motiveaza pe turisti sa cumpere, cat de mult sunt dispusi sa cheltuiască si tipul de bunuri pe care doresc sa le achizitioneze.

Potrivit celui mai recent studiu realizat in domeniu, de platforma de plati FredomPay, pasagerii petrec in medie 29 de minute in magazinele din aeroporturi, tinerii intre 18 si 24 de ani fiind cei care aloca cel mai mult timp acestui tip de shopping – 40 de minute.
Produsele preferate pentru achizitie sunt, in ordinea preferintelor, cartile si revistele, parfumurile si produsele cosmetice si dulciurile.

Buget si metode de plata

Potrivit aceluiasi studiu, realizat pe 2500 de persoane, turistii cheltuie in medie 72 de euro pentru cumparaturile dinaintea zborului. Metodele de plata preferate de acestia sunt cardurile de debit (38%), plata cash (28%) si cardurile de credit (22%). Studiul a mai relevat ca 25% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani isi doresc sa plateasca cu telefonul mobil.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri