Angajați fericiți, afacere de succes: cum să creezi un mediu de lucru prietenos

Angajații fericiți sunt mai creativi și mai productivi, iar acest lucru contribuie la succesul unei afaceri. Totodată, personalul care își desfășoară activitatea într-un mediu prietenos este mai puțin înclinat să părăsească firma pentru o ofertă mai bună.

Un angajator ar trebui, printre altele, să fie transparent și sincer cu angajații și să îi ajute să se simtă apreciați și respectați. Un banal „mulțumesc“ este o modalitată simplă, dar eficientă de a-și arăta recunoștința. Și spațiul de lucru contează foarte mult când vine vorba de bunăstarea angajaților, fiind un factor care influențează nivelul de productivitate. Din acest motiv, o investiție în spațiul de lucru este întotdeauna o idee bună.

Spațiu de lucru amenajat conform nevoilor angajaților

Un angajat își petrece la locul de muncă cel puțin opt ore în fiecare zi. De la dispozitivele pe care le utilizează și până la lumina din încăpere, fiecare element care îl înconjoară și de care se folosește pentru a-și desfășura activitatea îl poate motiva sau îl poate stresa. De pildă, lumina influențează starea de spirit și productivitatea. LED-urile sunt opțiunea perfectă pentru spațiile de birouri, pentru că lumina acestora este asemănătoare cu lumina naturală. Iluminatul necorespunzător la locul de muncă reprezintă una dintre cauzele migrenelor și a durerilor de cap. Totodată, există studii care atestă că un sistem de iluminare inteligent la locul de muncă poate crește productivitatea angajaților.

Mobilierul ales pentru spațiul de lucru joacă un alt rol important. Locurile îngrămădite, în care angajații nu au loc să se desfășoare, iar intimitatea lipsește cu desăvârșire pot fi o piedică în calea productivității acestora. Conversațiile ocazionale din sala de relaxare pot deveni idei de afaceri. De aceea, un spațiu confortabil poate stimula interacțiunea dintre angajați.

Nu în ultimul rând, spațiul de birouri ar trebui să fie în apropierea mijloacelor de transport, pentru ca angajații să poate ajunge cu ușurință la locul de muncă și să aibă în apropiere cafenele, restaurante și chiar săli de fitness, pentru ca aceștia să aibă ocazia de a se relaxa.

Citeste si:
Cum să ai o echipă motivată și pregătită pentru a face performanță
Cum să ai o echipă motivată...

Apreciere pentru munca realizată

Majoritatea angajaților au nevoie de feedback pentru proiectele la care lucrează. Acest lucru îi ajută să-și îmbunătățească performanțele ulterioare, dar, contribuie și la intensificarea încrederii în forțele proprii. Un angajator ar trebui să ofere sfaturi fiecărui angajat, să fie imparțial și să îi facă pe cei cu care lucrează să simtă că fac parte dintr-o echipă. Totodată, este important ca un angajator să aibă abilitatea de a înțelege nevoile personalului și de a asculta nemulțumirile fiecărui salariat. Astfel, problemele vor fi rezolvate mai rapid, iar eficiența la locul de muncă va crește.

Recompense ocazionale

Angajații au nevoie să simtă că sunt apreciați pentru munca depusă, pentru orele petrecute peste program și pentru proiectele la care au lucrat zile în șir și care s-au dovedit a fi de succes. Recompensarea angajaților este o modalitate excelentă de motivare. Primele de Crăciun ori de Paște, bonurile de masă sau tichetele culturale, cadourile aniversare ori bonusurile pentru performanță sunt doar câteva dintre beneficiile extrasalariale care pot motiva angajații. Mai important decât recompensa în sine este frecvența acestor acțiuni de motivare. Astfel, bonusurile mai mici și mai dese sunt mai oportune decât primele anuale.

Un spațiu de lucru în care domină o atmosferă degajată, cu angajații care lucrează cu plăcere și vor să facă performanță, dar și cu șefi care se preocupă de bunul mers al lucrurilor și îi ajută ori de câte ori este nevoie este unul dintre factorii care influențează productivitatea la locul de muncă. Succesul unei afaceri ține foarte mult de performanța angajaților; de aceea, aceștia trebuie să se simtă apreciați.

Citeste si:
5 sfaturi utile pentru ca work from home să nu devină o povară...
5 sfaturi utile pentru ca...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri