Mai mult de jumătate dintre românii care trăiesc în mediul urban (52%) nu au acasă un aparat de aer condiţionat, iar bugetul mediu alocat pentru un asemenea echipament este de 1.650 de lei, arată datele unui studiu publicat, de o platformă de comerţ online, scrie Agerpres.

În acest context, însă, cercetarea realizată de evoMag relevă faptul că dorinţa de cumpărare a acestui tip de echipament a crescut semnificativ în ultimul an, iar diversitatea oferită de producătorii de aparate de aer condiţionat arată clar că aceste echipamente au devenit produse de necesitate tot mai accesate.

Potrivit sursei citate, în primele şapte luni ale anului, vânzările de aparate de aer condiţionat listate de platforma online a retailerului s-au dublat, faţă de aceeaşi perioadă din 2021.

În preferinţele consumatorilor români, se distanţează brandurile sau echipamentele din categoria B, pentru care sunt dispuşi să plătească, în medie, 1.650 de lei, în condiţiile în care preţul mediu al unui astfel de echipament este cu circa 15% mai mare în 2022, comparativ cu anul anterior.

Datele centralizate arată că pentru instalarea echipamentelor de aer condiţionat românii preferă achiziţia de pachete de servicii care includ montaj autorizat, dar şi kit-ul de instalare.

În ceea ce priveşte modelele de aer condiţionat preferate, acestea trebuie să fie eficiente energetic (cu precădere echipamentele din clasa A+ şi A++), să aibă o capacitate de 12.000 BTU, să fie fie dotate cu funcţie de încălzire şi, eventual, ventilare şi dezumidificare, să dispună de tehnologia Inverter, care permite controlul energiei consumate prin temporizarea şi controlarea funcţionării compresorului, să poată fi conectate la Internet prin Wi-Fi şi, nu în ultimul rând, să fie uşor de întreţinut.

evoMag este una dintre cele mai importante companii din industria de comerţ electronic din România, fondată în urmă cu 16 ani ca o afacere de familie.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri