Ce înseamnă frumusețea? Dacă te-ai plimba printr-un muzeu, ai vedea cât de diferit s-a raportat umanitatea la ea: de la formele rotunde ale lui Rubens la perfecţiunea 90-60-90. Ca să caut mai multe definiții ale frumuseții, m-am dus acolo unde toată lumea o caută: într-un salon de înfrumusețare. Dragoș Muller, directorul saloanelor de înfrumusețare Magic Salon, a explicat într-un interviu wall-street.ro câtă nevoie are România de frumusețe, de ce serviciile de înfrumusețare sunt mai mult decât „mofturi” și cum cel mai bun bacșiș al hairstylistilor este zâmbetul clientului.

Rețeaua Magic Salon are 20 de locații în București și Ilfov, iar până la finalul anului numărul saloanelor va ajunge la 21, însă, conform antreprenorului, mai există nevoie de încă 15 locații doar în București. Momentan, una singură funcționează în sistem de franciză, însă directorul își dorește să se dezvolte pe această direcție. Dragoș Muller a declarat că cei care au un spirit de antreprenor bine definit este mai bine să se țină departe de a investi într-o franciză, fiindcă trebuie să fie conștienți că nu mai pot schimba nimic la acel business.

„Dacă ești un antreprenor pur sânge și vrei să-ți pui propria ta ștampilă pe business-ul pe care urmează să-l faci, o franciză nu este pentru tine. Când alegi să iei o franciză poți schimba lucrurile doar în aria vitezei, nu și a direcției”, a spus antreprenorul.

Salonul de înfrumusețare este pentru multă lume o oază de relaxare, o necesitate sau doar un spațiu de socializare din care ieși cu o frizură nouă. Cu toate acestea, salonul nu-ți oferă doar o schimbare de look, ci și o îngrijire specializată de care nu poți avea parte în propria locuință. Directorul Magic Salon consideră că serviciile de înfrumusețare nu trebuie privite ca mofturi și că sunt parte din igiena fiecăruia.

„Îngrijirea nu e doar un moft, înseamnă și igienă. Nu e ca și cum te-ai duce la un restaurant, chiar dacă ai putea mânca acasă. O pedichiură adecvată, o spălare a scalpului mai profundă sau serviciile de cosmetică nu se pot realiza acasă”, adaugă acesta.

Sursă imagine: Magic Salon

Oamenii se raportează foarte diferit la frumusețe: artiștii văd frumusețea în picturi contemporane care par făcute din greșeală, mamele o văd în desenele stângace făcute de copii lor, iar cei care lucrează în saloanele de frumusețe, în zâmbetele clienților. Dragoș Muller a povestit cât de importantă este pentru angajații lui să livreze frumusețe și cum acest lucru a ajuns o dependență.

„În pandemie mi-am dat seama de cât de dependenți sunt angajații noștrii de a livra frumusețe altora. Pentru cei care lucrează în saloane există o satisfacție enormă când vezi zâmbetul clientului mulțumit de noua lui coafură. Noi încercăm să contorizăm zâmbetele și complimentele pe care le primim, chiar dacă nu neapărat într-un excel”, a declarat fondatorul Magic Salon.

Cum au migrat bărbații de la frizeria din piață la Barber Shop

Mulți bărbați din România au uneori temeri să apeleze la servicii de îngrijire ca să nu devină prea dichisiți. Cu toate astea, în ultima perioadă saloanele dedicate bărbaților s-au înmulțit considerabil iar frizeriile din scara blocului au devenit părăsite. Cum au migrat bărbații din România către saloanele specializate: s-a schimbat ceva în mentalitatea lor sau este efectul unui număr tot mai mare de locații dedicate acestora?

„Ce a fost prima dată: oul sau găina? Așa e și în acest caz, nu știm ce a fost mai întâi, nevoia bărbaților de servicii specializate sau numărul tot mai mare de saloane dedicate pentru ei. Nu am reușit să am încă un răspuns, dar este cert că numărul bărbaților care apelează la aceste servicii a crescut”, a declarat Muller.

Nu putem aduce experiența salonului în casa clientului și nici nu ne dorim asta. E ca și cum ai fi vegan și ai căuta produse care imită carnea.

Dragoș Muller, director Magic Salon

Perioada de lockdown a dus la închiderea saloanelor de înfrumusețare și la un număr mare de tutoriale despre cum te poți tunde singur acasă. În pandemie, fondatorul Magic Salon a desenat conceptul „Magic Oriunde”, o funcție prin care poți apela la serviciile de înfrumusețare în propria locuință.

Directorul Magic a spus că nu trebuie confundată experiența de salon cu cea pe care o poți avea acasă, și nici nu este cazul. Serviciile de acasă sunt altfel și acoperă o altă nevoie: timpul. Prin acest concept și-a să se adapteze după casele fiecăruia, nu să construiască saloane în bucătăriile clienților.

Sursă imagine: Magic Salon

Ce mai înseamnă frumusețea pentru românce: își doresc o imagine de tip contrast

Influența social media a dictat într-o oarecare măsură modul în care cred femeile că ar trebui să arate. Fondatorul Magic Salon este de părere că tendința femeilor este să obțină o imagine de tip contrast și că este perfect normal să vrei să-ți schimbi înfățișarea.

„Am observat că doamnele și domnișoarele țintesc spre o imagine de tip contrast: dacă ai un ten închis îți dorești să fi blondă. Trăim într-o lume în care putem schimba orice. Dacă imaginea noastră se poate schimba, de ce să nu facem asta? Toți vrem să fim unici și speciali în felul nostru”, a menționat antreprenorul.

Când începe succesul? Atunci când nu mai alergi după el

Expresia lui Edison conform căreia „geniul este 1% inspirație și 99% transpirație” a fost povestea de business a multor antreprenori de succes. În schimb, asta nu a fost și povestea lui Dragoș Muller care a spus că multe business-uri au avut succes atunci când antreprenorul s-a relaxat iar inspirația a venit pe fonul acelei relaxări.

„Succesul nu este neapărat asociat unei rețete. Aud în jurul meu: cu cât muncești mai mult, cu atât ai șanse mai mari de succes. La mine succesul a venit când nu a existat acest element, poate chiar din contră, când m-am relaxat și am muncit mai puțin și inspirația a venit pe un fond de relaxare”, a declarat fondatorul Magic Salon.

Sursă imagine: Magic Salon

Sursa foto: Magic Salon

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri