Data de 8 martie, Ziua Internațională a Femeii, celebrează realizările femeilor și militează pentru egalitatea de drepturi. Prima atestare documentară a acestei sărbători a avut loc în 1911 în Austria, Danemarca, Germania și Elveția, când peste un milion de persoane s-au adunat pentru a susține drepturile femeilor. De-a lungul timpului, această zi a crescut în importanță pe măsură ce femeile au obținut dreptul de vot și alte drepturi sociale și economice. La nivel global, din 1990, asistăm la o îmbunătățire a indicelui inegalității de gen. Dar este inca loc de mai bine.

Când vine vorba de investiții, România are cea mai mică proporție de femei investitor, relevă sondajul eToro Retail Investor Beat. Din cei 500 de investitori chestionați, doar 33% sunt femei. Prin comparație, polonezii au 42%, cehii 37% și americanii 51% femei investitor. Și asta în contextul în care accesul la investiții în acțiuni locale și internaționale este foarte facil datorită evoluției platformelor online de investiții.

Dar nu a fost întotdeauna atât de ușor. În 1967 nu existau femei la Bursa din New York. Atunci, o femeie pe nume Muriel Siebert a vrut să cumpere un loc la bursă și, pentru a face acest lucru, a avut nevoie de un "susținător" bărbat. A fost refuzată de nouă ori înainte de a găsi un susținător dornic sa o ajute. În cele din urmă, și-a cumpărat un loc la NYSE, dar acest lucru a fost un eveniment singular pentru o lungă perioadă de timp. "Timp de zece ani am fost 1.365 de bărbați și cu mine", a spus ea.

Acum, accesul la investiții este mai simplu decât în anii ‘70. Dar femeile din România sunt încă mai reticente decât bărbații să meargă pe această cale. Potrivit sondajului eToro Female Investor Beat, 19% dintre femeile chestionate consideră că cel mai greu lucru în investiții este să știi în ce să investești, 13% cred că este despre cum să începi, iar 15,6% cred că a găsi informații credibile este cel mai dificil lucru legat de investiții.

Pentru mai multe femei decât bărbați, principalul motiv de a începe să investească este securitatea financiară pe termen lung, în timp ce proporția se inversează atunci când vine vorba de completarea veniturilor, potrivit datelor eToro. Dacă ne uităm la perioada de deținere a investițiilor, 63% dintre femeile investitor chestionate au declarat că își păstrează activele timp de ani și chiar decenii.

În ceea ce privește principalele teme de investiții, atât femeile, cât și bărbații sunt atrași de criptoactive și de plățile digitale. Dar cele două sexe au teme de investiții diferite, bărbații preferând roboții și automatizarea, în timp ce femeile se uită la deglobalizare și la îmbătrânirea populației. Dacă ne uităm la clasele de active, pe lângă numerar, următorul activ în care investesc cel mai mare număr atât de femei, cât și de bărbați este cripto, urmat de obligațiuni, acțiuni locale și internaționale.

În cele din urmă, problema este cum să facem sa avem mai multe femei investitor? Sondajul eToro Female Investor Beat le-a adresat această întrebare, iar conștientizarea și educarea publicului cu privire la investiții pare să fie cheia. În România, 45% dintre respondente consideră că mai multe femei care vorbesc despre investiții vor ajuta femeile să intre în lumea piețelor financiare. O mare parte (58%) consideră că mai multe materiale educaționale pe internet și în social media vor ajuta, de asemenea, în timp ce jumătate dintre ele cred că este nevoie de educație financiară în școli.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri