23 Martie 2006

Care este cea mai dificila sarcina a unui manager?

Doua treimi dintre cei chestionati raspund la unison: rezolvarea problemelor legate de personal, mai precis mentinerea interesului fata de activitatea echipei sau companiei.

Motivarea este elementul care creaza coeziunea echipei si ii confera rezistenta fata de influentele perturbatoare sau chiar distructive venite din exterior.

Specialistii de la Competent Consulting au studiat modul in care personalul unor companii romanesti le-a condus spre faliment. In felul acesta, au identificat trei situatii specifice:
- oamenii nu erau de acord cu obiectul de activitate al companiei,
- oamenii nu erau de acord cu modul in care se actiona in companie,
- oamenii nu erau de acord cu rolul lor in acea companie.

De exemplu, in cadrul unei companii de service auto infiintate in 2005, care angajase mecanici auto ce-si desfasurasera anterior activitatea in mod independent:
- o parte dintre mecanici nu acceptau ideea ca se vor ocupa doar de o anumita marca de automobile,
- altii refuzau sa respecte procedura de buna practica prescrisa de catre fabricant, insistand pe flerul si experienta lor,
- in timp ce altii au respins cerinta de a se specializa pe o anumita categorie de interventii, insistand pe ideea de a se ocupa de toate componentele defecte pe care le identificau.

Rezultatul?
O investitie in valoare de zeci de mii de euro pentru franciza, precum si cheltuielile legate de chiria spatiului si de publicitate, erau in pericolul de a fi irosite datorita incapacitatii managerului de a-si motiva oamenii, de a-i determina sa actioneze in interesul companiei.

Periodic, orice manager ar trebui sa verifice daca membrii echipei sale au raspunsul adecvat la urmatoarele intrebari: - Care este obiectivul?
- Cum anume ne indeplinim obiectivul?
- In ce fel contribui eu la indeplinirea acestui obiectiv?

Un bun manager detecteaza din timp raspunsurile ezitante sau neadecvate la aceste intrebari si ia masuri pentru corectarea lor.
In esenta, exista doua modalitati pentru a face acest lucru:
- definirea si impunerea aplicarii unui set strict de reguli si proceduri,
- alinierea valorilor personalului cu cele ale companiei.



Citeste si