Cand te vor intreba daca te pot ajuta, fii pregatit sa le spui da cu aceste strategii simple. De cate ori prietenii, familia si asociatii tai au spus: Daca te pot ajuta cu ceva, anunta-ma? si de cate ori ai raspuns : Acum ca ai adus vorba, ar fi cateva lucruri cu care sa ma ajuti. majoritatea nu sunt pregatiti sa primeasca ajutorul care li se ofera. Pierdeti ocazia pentru ca nu v-ati gandit indeajuns la cum v-ar putea ajuta, nu ati facut legatura dintre anumite puncte sau servicii de care aveti nevoie si oamenii care vi le-ar putea furniza
Nu scapati printre degete ocazia de a primi ajutor. Fiti pregatiti cu cateva cereri simple. Un marketing sistematic de referinte presupune sa identificati, pe cat posibil, tipul de ajutor pe care il vreti si de care aveti nevoie. Moduri in care sursele va pot ajuta pe voi si afacerea voastra:

1. Iti pot da referinte. Ajutorul de care te astepti de la cunostintele tale este dat de referinte numele unor persoane care au nevoie de produsele/serviciile voastre. Sau le pot oferi acelelora numele si numerele voastre de telefon. Pe masura ce creste numarul de referinte, va creste si procentul de afaceri generate de ele.

2. Va pot face cunostinta cu potentiali clienti. Contactele voastre va pot intermedia cunoastrea si stabilirea unor relatii cu cei care au nevoie de produsele/serviciile voastre. Mai mult, va pot oferi informatii vitale cu referire la potentialii clienti. Le pot furniza clientilor potentiali informatii despre voi, afacerea voastra, cum ati ajuns sa va cunoasteti, cateva lucruri pe care le aveti in comun, valoarea produselor/serviciilor voastre.

3. Va pot promova produsele/serviciile. Spunandu-le si altora in diverse prezentari sau conversatii ce au avut de castigat in urma cumpararii produselor sau apelarii la serviciile voastre, sursele voastre ii pot influenta si pe altii sa va solicite serviciile sau sa achizitioneze produsele.

4. Va pot expune materialele promotionale si produsele in propriile locatii. Daca sunt bine expuse pe raft sau un panou de afis in sala de asteptare vizitatorii vor pune intrebari sau vor citi informatia oferita. Unii chiar ar putea lua materialul promotional pentru a le expune in alte locatii, crescandu-va vizibilitatea.

5. Pot distribui informatia voastra. Contactele va pot ajuta in distribuirea materialelor de marketing. De exemplu, la curatatorie, se pot aplica etichete cu numele coaforului vecin pe plasele de plastic in care sunt impachetate hainele sau sa va includa fluturasii in mijlocul scrisorilor lor informationale.

6. Pot publica informatii pentru voi. Contactele va pot pune in legatura cu publicatiile la care sunt abonati sau la care au actiuni sau alte cunostinte. De exemplu, o sursa care lucreaza la o asociatie care la randul ei publica o scrisoare informativa ar putea sa va ajute sa publicati un articol sau sa il convinga pe redactor sa scrie unul despre voi.

Pastrati lista cu voi si adaugati si alte nevoi care va vin in minte. Cheia in a primi ajutorul potrivit este sa stii sa asociezi nevoia cu sursa care trebuie. Dar tineti minte ca e o strada cu doua sensuri. Aceste activitati sunt si pentru voi de a genera referinte si a promova afacerile altora. Relatii eficiente si recompensatoare sunt consolidate prin ajutarea surselor voastre in a-si atinge obiectivele.

Alcatuiti o lista de recompense pentru referentii vostri. Odata devenit client, referentul va recunoaste si va va recompensa ca sursa. Astfel ii incurajati sa va refere si alti clienti. Faceti diferenta intre recompensele tangibile (ex. bani) si cele intangibile (ex. o multumire in public). Calculati cheltuielile si puneti de o parte o suma pentru programul de recompense. Cheia este sa gasiti un mod original si memorabil de a va exprima recunostinta si incuraja sursele si fluxul constant de referinte.

Va va lua ceva timp, dara daca v-ati selectat bine sursele si exploatati sistemul la maximum, veti grabi procesul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri