18 Iulie 2012
TOP: Cele mai mari grupuri de comunicare din Romania
Cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala au avut anul trecut afaceri de 465,9 milioane de euro si un profit net in jurul a 14,4 milioane de euro. Vedeti in slide-urile urmatoare cati bani a facut fiecare dintre agentiile care formeaza cei mai mari zece jucatori in domeniu.
The Group
" 2011 a fost pentru noi un an de consolidare businessului. Cifra de afaceri a The Group a crescut ca urmare a dobandirii unor clienti noi si evolutiei in unele discipline. Am inregistrat un profit mai mic decat in 2010, numai cinci milioane euro, pentru ca am realizat mai multe investitii ale caror rezultate se vor vedea in anii ce vin", a explicat Mihaela Nicola, cofondator si CEO al grupului format din 17 agentii.
Leo Burnett
“Ma asteptam ca anul trecut sa fie mai bun si mi-am dat seama ca nu o sa fie asa cand SUA a fost retrogradata (n.red. Standard&Poors a diminuat in august anul trecut ratingul SUA de la AAA la AA+). Au fost clienti care dupa aceea si-au modificat substantial bugetele. Atunci am inteles ca doar asa va fi. De fapt, cel mai greu este atunci cand iti dai seama ca asa este realitatea”, afirma in urma cu trei luni pentru Wall-Street.ro, Stefan Iordache, directorul operational al grupului Leo Burnett.
Grupul fondat de fratii Ioana si Stefan Iordache are aproximativ 100 de clienti, printre care Procter&Gamble, Bergenbier, Petrom, Samsung, Kraft Foods, H&M, Fiat, Medas sau ING.
Ogilvy Romania
Pe de alta parte, grupul a avut un profit de aproape 1,1 milioane de euro, mai mic cu in jur de 0,7 milioane de euro fata de 2010. De asemenea, in 2011, agentia de relatii publice Ogilvy PR si-a adancit pierderile la aproximativ 320.000 de euro.
McCann Erickson
Si nu doar indicatorii financiari au crescut, ci si numarul de premii din portofoliul grupului, agentia BV McCann Erickson obtinand in 2011 noua premii (printre care doua Grand Prix-uri) la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume. Astfel, a devenit prima agentie din Romania care a castigat Marele Premiu in cadrul acestui eveniment. De asemenea, a fost aleasa agentia anului la festivalul de publicitate Golden Drum de la Portoroz (Slovenia).
“Nu cred ca putem avea din punct de vedere creativ un an mai bun ca acesta. Am avut un an absolut perfect din punctul acesta de vedere”, a declarat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Enoiu la finalul lui 2011.
Lowe Romania
Daca 2011 a fost un an stabil, in schimb, 2012 este un an cu multe modificari, avand in vedere ca de la inceputul anului grupul a anuntat cateva schimbari de management, a lansat o agentie de marketing pe dispozitive mobile, a relansat businessul Medic One si a repozitionat structura companiei de relatii publice GolinHarris.
Centrade Saatchi&Saatchi
De asemenea, profitul net al grupului a fost in jurul a 1,7 milioane de euro, mai mult cu 0,2 milioane de euro fata de anul anterior. De asemenea, numarul de angajati a ajuns la 224 de persoane.
In septembrie anul trecut compania de media Zenith Media SRL s-a divizat, iar operatiunile s-au mutat la o noua entitate, Zenith Media Communications, in prezent in grupul Centrade Saatchi&Saatchi existand doua agentii de media.
"Sunt foarte multumit ca, desi in timp de criza, afacerea si profitabilitatea grupului nostru au crescut. Am schimbat strategia si am pus un mai mare accent pe zonele de business care genereaza crestere intr-un ritm mai rapid", a declarat Radu Florescu, directorul general al Centrade Saatchi&Saatchi.
BBDO Romania
De asemenea, grupul si-a micsorat numarul de angajati cu in jur de 50 de persoane, scazand la 193 de persoane.
Publicis
Practic, Publicis a pierdut anul trecut mai bine de 60 de angajati, ajungand astfel la circa 100 de salariati.
Mercury 360
Compania a fost lansata in noiembrie anul trecut, insa datele financiare pentru 2011 nu au fost publicate inca pe site-ul Ministerului de Finante.
Adrian Pavelescu, directorul general al Outbox, estimeaza ca noua companie va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri in jurul a un milion de euro si la o profitabilitate de aproximativ 10-15%.
Havas
Pe de alta parte, numarul de angajati a ramas intact, conform datelor raportate la Ministerul de Finante.